Direktlänk till inlägg 13 maj 2018

Tulpanmeja

Av Sirpa - 13 maj 2018 19:05

Igår Lördag då kärestan anlände hit till husvagnen med vovve, så hade han med sig en födelsedagsblomma åt mig.

Fyller ju 13/5 men han ville ge den genast.
Packade upp en stor och vacker krukväxt som jag aldrig förut hade sett, eller ens hört talas om.
Underbar färg på blommorna.


Sökte reda på vad det var för sorts växt och det visade sig vara en Tulpanmeja.
Hör till släktet Ingefärsväxter och nära släkt med Gurkmeja.
Riktigt kraftfull och härlig.

Kommer att plantera om den i en större kruka med mera jord att växa i.
Den kommer pryda sin plats på balkongen hemma.

Min älskling vet att jag tycker om de lite mera ovanliga blommorna.
Precis som nu.
En jättefin present som gjorde mig så glad

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 4 juni 05:42


Jag har ju sedan många år tillbaka haft problem med att jag inte riktigt klarar av höga temperaturer. Dvs att jag inte kan utföra alltför ansträngande fysiska arbeten när det är så varmt och dessutom kvabt som det varit några veckor nu. Men det g...

Av Sirpa - Måndag 3 juni 17:48

Jag älskar den djupröda färg som Jättevallmon har här i rabatten. ...

Av Sirpa - Lördag 1 juni 18:00

Tiden går väldigt fort. Det är nu ett år sedan som jag valde att ta ut pension. Tanken var att jag skulle kunna trappa ner jobbandet men så blev det ju inte med de helt galna boendekostnader jag haft under vinterhalvåret. Under flera månader f...

Av Sirpa - Fredag 31 maj 18:55

Jag har inte hunnit fått in allt som jag tänkt under Maj månads blogg. Några vackra foton kommer här från mina jobbresor ...

Av Sirpa - Tisdag 28 maj 12:44

Jag lever ju som singel, helt självvalt! Men i Geiranger trillade jag dit och blev helförälskad. Se bara vilket vackert par vi är jag och min härliga Trollgubbe :) Lika stora näsor har vi ... Visst är vi ett perfekt par ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards