Alla inlägg den 24 april 2014

Av Sirpa - 24 april 2014 20:48

Det är mycket som jag borde göra just nu,som tex träna.
Men just den biten ligger på vila då kroppen tog stryk av mitt 27 km pass i Måndags.
Lårmuskel som krampat,knä som ömmat rejält.

Nu idag har det känns mycket bättre och då tog jag beslutet att det blir helvila idag också,för att ladda för fullt imorgon med ett intervallpass på 10 x 500 meter efter 2 km uppvärmning.
Men det är imorgon det:)

Ikväll har jag sms pratat med min magsjuke dotter.
Pratat med vänner på nätet.
Pussat på Titti katt.
Ätit,ätit och sedan ätit lite till:)
På det har jag frossat i det som var kvar av påskgodiset.
Allt detta med mycket gott samvete.

Nu börjar skymningen lägga sig och jag börjar bli sovtrött.
Ska ju upp 3.30 imorgon.
Sista arbetsdagen den här veckan.

Jag skall efter arbetet imorgon titta på en liten lägenhet i centrala Kungsör.
Hoppas det kan vara nåt för Titti och mig.

Min älskade svärson skall ut inatt och salta grusvägar som börjat damma nu på våren.Sedan vattnar de samma vägar imorgon tidigt så saltet lägger sig.
Jag pussade lilla barnbarnet godnatt för en stund sedan.
Lilla solstrålen

Titti gjorde heller inte många knop.
Hon låg i husvagnsfönstret och spanade på grannhunden.

Soft i vagnen:)Mysigt!

Av Sirpa - 24 april 2014 17:45

Jag är lite knasig skulle jag tro,för en av de sysslor jag tycker jättemycket om så är det just att diska för hand:)

Jag finner det rogivande och nästan meditativt att stå där för mig själv,med händerna i det varma vattnet och väldoftande diskmedelslödder i baljan.
Har alltid tyckt om att diska på campingsemestrar och tillfällen jag fått till min egenhet.

Diska i servicehus på campingar leder ofta till trevliga,intressanta samtal med andra campare.
Ofta utländska,så det blir engelska talövningar samtidigt.

Nu ikväll lånade jag dotterns kök i huset och diskade samtidigt som hon fixade med mat och gav mat åt mitt älskade barnbarn.
Diskade hans nappflaskor också samt annat som låg och väntade på att åka i maskinen.
Sedan får disken lufttorka till senare innan jag plockar in det.
Ger lite fuktig väldoft i husvagnen där luften är väldigt torr.
Havsdoft:)

Får mig att längta till Öland.

Tyckte så synd om min yngsta dotter idag då hon kämpat med en fruktansvärd magsjuka...hon hade kräkts i 10 timmar innan det började ge med sig.Fick inte i sig en droppe vätska.
Då har hon alldeles i dagarna haft två av barnen magsjuka också med allt vad det innebär.
Tvätt i mängd och sanering av sängar och allt.
Nu är hon medtagen rejält.


Det är i och för sig bra att de stökar bort sådant nu så det inte blir när vi skall åka ner till Göteborg och Göteborgsvarvet.
Yngsta dottern och barnbarnet J följer med mig:)
Vi ska bo i min husvagn på Askims Camping,två nätter.
Ska bli roligt och lite spännande.
Jag hittar ju inte i Göteborg så vi får hjälpas åt att ta oss fram dit vi ska på tävlingsdagen.

Av Sirpa - 24 april 2014 03:39

Kämpade igår under stort sett hela mitt arbetspass med en krampande,smärtande lårmuskel.
Känner att detta med stillasittande,trycket mot pedaler inte är bra nu när jag tränar så pass hårt.
Det är Måndagens 27 km pass som ter sig på detta sätt.
Hade först ont i höger knä och det fick jag bort ganska snart

Försöker på ändstationerna röra på mig så mycket det bara går men emellanåt blir det ingen tid till det.
Spikvändning gäller.
Inte ett steg hinns med om kunderna skall komma fram i tid.

Inte så jättebra när tiderna är strypta så pass mycket.Kan ta tre timmar utan att jag hinner lyfta på rumpan.

Har nu sovit med Voltaren insmort och får en rörligare morgon på arbetet då jag har vår Väckningstjänst.
Börjar jobba redan 4.50 och jag är ju alltid ute i god tid så det blir tidigare än så.

Nu upp och iväg innan solen ens blrjat titta upp:)

Av Sirpa - 24 april 2014 03:30

Min gode vän och kollega förärade mig igår med 8 stycken Tomatplantor,som hon själv drivit upp.
Det kändes jättekul att få ta över vårdnaden för något som hon med stor ömhet och kärlek fått växa.

Jag planterade om dem i större krukor och säkert kommer det att behöva göras en gång till då Tomater kräver ganska stort utrymme att växa på.
Jag älskar ju trädgårdsjobb så detta är i pytteliten skala till att börja med.
Det skall bli härligt att få ge mitt barnbarn egenodlat till sensommaren.

Tack Lena!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards