Alla inlägg under april 2014

Av Sirpa - 16 april 2014 22:02

Jag har märkt att bilder som jag lägger med i inläggen inte alltid kommer med.
Samt att de inte kommer i den ordning som jag lagt dem i så texterna till kan bli helt galet.
Undrar vad detta kan komma sig av?

Lade ut bla denna bild härom morgonen med mitt kaffe och det fina Påskkortet som jag stolt ville visa,fått av min dotter och barnbarn.
Hoppas den kommer med nu

Av Sirpa - 16 april 2014 21:32

Vaknade denna morgon riktigt trött.
Såg till att få i mig morgonkaffet omgående och piggnade till.

Packade träningsgrejor och duschattiraljer för att ta med till jobbet.
Planterade några Penseer innan det var dags att ta på uniformen och fara iväg till jobbet.

Hade en jättehärlig dag med mycket tokigheter och glada skratt.
Med både kollegor och kunder.
Märks att jag börjar vara mig själv igen:)Så skönt!

Skickade iväg de absolut sista sakerna till Örebro så nu lägger jag locket på fullständigt.
Jag vill inte ha med personen ifråga att göra med någonsin igen.

Lägger all min kraft nu på att hitta mig själv helt,söka boende än mera ihärdigt och se till att få ordning på mitt liv,landa i trygghet med mig själv.Utan inblandning av någon annan.

Känner att jag är lite vass och kort med personer av det manliga könet...såna som jag inte känner.
De jag har nära mig är det inga som helst problem med.
Dem känner jag ju och får ett fantastiskt stöd från dem,hela tiden.

Dag 2 avklarad i glädjens tecken.

Var ut på min långrast på en härlig joggingtur i gamla delarna av Köping och nere vid hamnen.
Jättefint där,tog bilder i solskenet.
Skönt med ett litet lindrigt träningspass på min vilodag:)

[Bild]

Av Sirpa - 16 april 2014 07:02

Livet börjar lägga sig tillrätta något.
Hade en hel dag igår som jag kunde,orkade vara glad.
Det kändes bra,framförallt i mitt arbete som jag njuter så oerhört av.
Tycker om mötet med människor och det är jag den glada,skojfriska,busiga chaffisen som folk blir glad av att träffa.
Det syns redan när de ser att jag kör.
Jag möts av stora leenden och hej på dej:)
Det gör min dag!
Allt blir liksom en helhet tillsammans med fint väder och en buss som jag kan köra mjukt och fint.
Det är mitt arbete det:)

Sedan har jag ju det stora privilegiet att få uppleva naturens skiftningar och sol upp/nedgångarna som kan vara så sprakande vackra att jag fullkomligt tappar andan.
Se bara dessa moln som lyses upp av solnedgången.
Som om hela himmelen stod i brand.
Skinnskatteberg förstås!
Där får jag de finaste bilderna

Så bara detta att njuta av mitt arbete igen i fulla drag gör allt så mycket bättre.
Det ser ljusare ut i min själ.

Igår var min dotter och jag till minnesdungen där askan efter vår fina häst Remont ligger.
Hans sista viloplats,som har en viktig betydelse i vårt liv,i vår saknad efter honom.
Pållen som vi fick leva tillsammans med i 16 år.

Det är viktigt att ha en plats att återförenas med minnena.
15/4 är hans Födelsedag.

I framtiden kommer jag att skriva en del om honom.
Minnen vi har kvar efter alla år tillsammans.
Han var en älskad familjemedlem.

Av Sirpa - 14 april 2014 08:30

Denna första singelmorgon kommer att bli ett minne för livet.
Vaknade lättare i hjärtat än på väldigt länge.
Kände mig liksom fri,som ett ok hade lyfts av mina axlar.Oron för framtiden borta.
Solen lyste in så vackert in i tältet på mitt påskris

Sedan gick tankarna till alla mina vänner som jag har därute i livet.
Denna underbara peppning och stöd jag fick igår när jag vädjade om hjälp när hjärtat var på väg att gå sönder,jag klättrade på väggarna av förtvivlan,vilsenhet och ångest.

Ni fanns där med alla ord och tankar.
Ni gjorde mig glad,ni tillät mig gråta och vara ledsen och ni ledde mig vidare i livet.
Allt för mitt eget bästa.
Tack!Ni vet var jag finns om ni behöver mig,alltid!

[Bild]

Nu blickar jag framåt.
Kommer inte att ha bråttom till någonting utan se till att landa i känslan att vara själv.
Livet är inte slut för att kärleken inte höll.

Titti och jag har en fantastisk tid framför oss,med vår och sommar med egen husvagn och en frihet som tillåter oss göra precis vad vi vill:)

[Bild]

Titti sov tätt intill mig hela natten och när jag rörde mig började hon genast spinna,som i tröst eller för att spinna mig till ro att sova vidare.
Effektivt!

Vi har redan planer klara för våren.
I mitten på Maj far vi till Göteborg med vagnen med oss.
Plats bokad på Askims Camping för två nätter.
Jag kommer att springa Göteborgsvarvet för första gången.

Två veckor senare styr vi mot Stockholm.Får se vilken camping jag väljer där.
Då skall jag springa Stockholm Marathon och det är andra gången för mig.

Nu har jag också fått tillbaka motivationen för att träna ordentligt när det inte ligger en oro och gnager och suger energi.

Så jag ska dricka upp mitt morgonkaffe

[Bild]

Den står där väldoftande i min fina glaskopp som kom med husvagnen:)
Den är god och fin.Kompisen står i skåpet.
I bildens bakgrund syns ett vackert påskkort jag fick förra året av min dotter och barnbarn.

Senare idag är det arbete.Har kvällsskift idag.
Påskvecka och lite annorlunda arbetstider då barnen har lov och inga skolbussar körs.
Det kommer jag att få ta del av senare i veckan,kommer att få sovmorgon två dagar:)
Välkomnet,så kan jag träna

Av Sirpa - 13 april 2014 21:33

Jag har ju som jag skrev tidigare avslutat ett förhållande som mot slutet var riktigt slitigt,vilket tärt påmin ork i mängd.

Bad så mina vänner om stöd och hjälp i tillvaron,att komma vidare och ta nästa steg.
Vill ju inte deppa ihop för allt i världen.
Livet är för kort för det.

Fick en enorm respons från alla mina vänner.Säkert har många befunnit sig i min situation och känner igen känslan jag bär just nu.
En känsla som man inte ska bära ensam utan ta stöd och hjälp.

Självkänslan har ju fått sig en knäck och det behövs stöd för att bygga upp den igen.
Tack alla mina goa vänner:)
Jag ska krama er hårt och länge när vi ses!!
Tack vare min familj och er kommer detta att gå galant:)
Snart ler jag för fullt och mår som en prinsessa.
Jag har inte misslyckats....bara gjort ett försök som inte lyckades så bra.

Av Sirpa - 13 april 2014 16:57

För nån timme sedan så kom vi äntligen överens om att avsluta vårt liv tillsammans helt.
Det var tidsödande och slitit att få till ett slut och nu när det är gjort så känns det som en stor lättnad.

Jag vill leva mitt liv på mitt sätt och inte efter någon annans behov.
Mitt liv är för värdefullt för det.

Det kommer självklart att vara stunder av saknad från det som ändå fungerade.Samtidigt kommer jag att trivas med att inte ha ångest över att inte duga och räcka till.

Så nu är jag singel!

Av Sirpa - 13 april 2014 11:01

Det fick jag igår av mitt näst yngsta barnbarn som är en tösabit på 3 år.
Hon börjar bli så stor min lilla tjej:)

Vi var tillsammans med hennes mor på Vernissage igår Lördag och därefter inhandlade vi lite picknickmat,avnjöt det i bilen då vädret var regnigt och blåsigt.Inbjöd inte direkt till utevistelse.

Min lilla tjej överraskade mig med vackra,egentillverkade armband som gåva.

Jag blev jätteglad.
Jag bär redan en ring som hon valde ut åt mig förra sommaren.
Den har jag varje dag på mig

Den är jättesöt.Rosa Den är självlysande i mörkret,på så vis lite extra speciell.

Jag tycker mycket om att få sådant som de små gjort själva.
Smycken som jag bär syns så tydligt då jag är bussförare och har händerna på ratten.

Bär detta kors som jag fick av min yngsta dotter i Julgåva.
Den har fått mycket fina lovord av kunder som lagt märke till den på min högra handled.
Jag är stolt och glad över mina skatter:)

Av Sirpa - 13 april 2014 09:40

Då jag för närvarande har mitt permanenta boende i husvagnen och eftersändning av posten så skapar det lite bekymmer.
Post blir försenat och det blir inte bra när det är fakturor som skall betalas.

Denna som jag nu fått i min hand har dessutom min adress som jag hade för två år sedan i Västerås.
Vet inte hur detta gått till då jag noggrant uppgett och skrivit min adress i Örebro därifrån eftersändning är.

Så det blev lite panik att betala så fort som möjligt.
Jag är noga med att allt ALLTID skall betalas i tid,så detta gav mig dålig sömn och nu i stunden en kraschad mage.

Har sedan tidig morgon tampats med huvudvärk och tryck över bröstet pga av omständigheterna som råder.
Så detta gjorde knappast saken bättre.
Envis som jag är så blev det till att fixa fram tom pärm,register och plastfack och sorteringen började.
Nu är allt på plats efter idogt plockande och hålslagande.
Varje handling,köpekontrakt,försäkringsbrev och annat viktigt ligger under sin egen flik.
Har ju köpt både bil och husvagn under senare tid så det har trillat in en hel del papper.
Jätteskönt att få detta gjort.
Magen har lugnat ner sig.

Nu skall jag gå in till dotterns och svärsonens hus och ta mig en välbehövlig dusch.

Ute blåser det stormvindar så det smäller och slår i förtältet,detta får husvagnen att rycka och gunga.

Titti katt njuter av att ha mig hos sig istället för flängande ute på vägarna i tröning som hör varje Söndag till.
Inte idag..

Hon riktigt ler där hon ligger tryggt i drömmarnas värld.
Jag är så glad att ha henne.
Min älskade lilla pälstoffla

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards