Alla inlägg under april 2014

Av Sirpa - 24 april 2014 03:30

Min gode vän och kollega förärade mig igår med 8 stycken Tomatplantor,som hon själv drivit upp.
Det kändes jättekul att få ta över vårdnaden för något som hon med stor ömhet och kärlek fått växa.

Jag planterade om dem i större krukor och säkert kommer det att behöva göras en gång till då Tomater kräver ganska stort utrymme att växa på.
Jag älskar ju trädgårdsjobb så detta är i pytteliten skala till att börja med.
Det skall bli härligt att få ge mitt barnbarn egenodlat till sensommaren.

Tack Lena!!

Av Sirpa - 23 april 2014 20:35

Helt fantastisk känsla denna morgon då jag med tom buss rullade in i Kungsör:)
Såg solen gå upp och det glittrade i vattnet.
Fridfullt och tyst.Ett par hussar var ute med sina vovvar bara,annars helt lugnt.

Då sade det Klick inom mig och jag bestämde mig:)
Här vill jag bo!
Jag vill ha en bostad i Kungsör!

Så skönt att äntligen komma till en känsla som var rätt.
Jag har ju velat mellan Köping,Kungsör eller Eskilstuna.
Helt klart om jag får välja fritt så skulle jag helst vilja ha något eget på landet.
I dagsläget finns det ju inget så då blir det en hyreslägenhet i Kungsör:)

Av Sirpa - 23 april 2014 04:32

Det är ännu mörk.
Några fåglar har försiktigt börja låta i träden runt ikring.

I fjärran går en ljusning att ana.Det dröjer inte länge förrän det är full fart ute i naturen igen:)
En ny dag gryr,med nya tankar och nya handlingar.

Känner att natten blev lite för kort trots att jag kom isäng tidigt.
Nära och kära vill prata en stund,om nuet och om framtiden.

Livet går framåt,trots allt som hänt.Trots all energi som förbrukats i sorg,förtvivlan och vredesmod.
Livet har tagit en så fullkomligt annorlunda väg än det var tänkt.

Så kan det bli:)
För min del börjar det kännas riktigt bra.Jag vandrar framåt,steg för steg.
Lägger till dag för dag i mitt livspussel.
Provar alternativ,omvärderar,ändrar och tänker om.
Någonstans därframme finns lyckan även för mig.
Tiden får avgöra vart och hur det blir.

Jag har mina barn och barnbarn,min trygghet i livet.
Jag har min enkla,mycket trivsamna boning...som bara är min:)
Jag har makten att kunna bestämma över mig själv och min tid,
vart jag skall befinna mig med den då det bara är att kroka på och rulla iväg.

Jag har mitt arbete och mina vänner.
En god hälsa och det som i sammanhanget är oerhört viktigt.
En kämparglöd och livsvilja att resa mig ur detta och skapa mig ett liv som jag själv vill leva.
Vilket jag redan gör på god väg:)

Framtiden ser ljus ut:)
Som himmelen i fjärran...ur morgonrodnaden vaknar en ny dag,i mitt alldeles nya liv.
En ny dag med nya möjligheter:)
Den skall jag ta tillvara och vårda på allra bästa sätt.

Av Sirpa - 22 april 2014 21:15

Jag har några ägodelar som jag ständigt vill ha framme,nära mig.
Även här i husvagnen finns de vid min säng,så jag skall se dem först av allt när jag vaknar på morgonen och sist av allt när jag sluter ögonen för att sova.

Denna fick jag av min äldsta dotter som gåva.Den värmer mitt hjärta lika mycket varje gång jag ser på den.

Denna likaså finns nära mig.
Fick den när jag mådde dåligt en tid och verkligen behövde uppmuntran:)
Det får jag alltid från mina tjejer!
Alltid!!

Mormors lilla tjej kommer detta hjärta ifrån,som bär så stor kärlek!
Mitt älskade barnbarn

Skyddsängel som min älskade xsvärmor gav mig.Ligger mig varmt om hjärtat.För alltid

Denna Ängel fick jag på Rättviks Stiftsgård när jag gått klart Svenska Kyrkans Grundutbildning.

Älskade ting!
Fyllda av kärlek och livsenergi!

Av Sirpa - 22 april 2014 05:47

Vaknade av att mobilen lät.Hade väckningen på kl 5 så det var ju kanske dags att vakna.
Tog upp mobilen och såg då att det inte var väckningssignalen,utan min gruppchef som ringde.
Oh nej!!
Hade jag försovit mig??!!
Pulsen gick upp i 220 direkt.
Svarade och där var så gruppchefen med ett glatt godmorgon...
Har jag försovit mig...var min fråga til honom.Nejdå...inte alls..du är ju ledig,men kan du jobba?

Just ja:)Så var det ju...jag var egentligen ledig men ska köra för en kollega som behövde vara ledig.Det visste ju inte gruppchefen om då vi bytt privat.
Förklarade detta för honom.
Tydligen var det någon som uteblivit så jag skulle bli tillfrågad om extrajobb idag.

Pjuh!!
Hjärtat bankade på så det visslade i öronen på mig:)
Försova mig är inget som hör till min personlighet.Det förekommer inte helt enkelt.
Nu var det ju inte så och vi önskade varandra en fin dag och lade på.
Gick upp,tog på kaffe och rullade igång min dag:)Jag skulle ju ändå upp.
Skulle jag varit helt ledig hade jag självklart ställt upp och kört extra.
Vi är ju inte många på vår lilla depå så alla resurser är betydelsefulla.

Av Sirpa - 21 april 2014 20:42

Fick så äntligen denna Påsk möjlighet att gå på Gudstjänst.
Lilla söta Kjula kyrka hade det och dessutom musik.
Valthorn.
Det lät jättemysigt i den kyrkan och kantorn som bröt på amerikanska var en finurlig gubbe med glimten i ögat när han presenterade styckena som spelades.

En fin och lättsam Gudstjänst.
Vi var inte så många besökare men desto aktivare.vi sjöng och hade det riktigt trevligt.

Jag tände ljus i minneslunden först och hade med några Påskliljor från Annas trädgård.

Jag hade stor sinnesfrid när jag rullade hemåt.
Behövde verkligen stunden i kyrkorummet.

Av Sirpa - 21 april 2014 15:59

Det känns riktigt skönt att bara vara ibland.Har ju mitt träningspass gjort för dagen.
Energierna är påfyllda i kroppen efter 27 km passet.
Mår mycket bra annars också.

Titti katt passar på att softa med mig.
Jag satt i solen en stund utanför tältet och då passade hon på att se sig omkring lite.

Ja efter att hon rullat runt en stund i det solvarma gruset:)
Min lilla livskamrat!

Jag har diskat,plockat med mina grejer som är magasinerade tryggt.
Behöver lite saker till husvagnen men det är inte lätt att hitta bland alla kartonger.

Har pratat med dottern om boende i höst på Kungsörs Camping och hon tycker att det låter bra.
Berättade för henne också om att vinterboende är möjlig där om jag inte hinner få fatt i bostad som jag vill ha.
Vägrar flytta in i något som jag inte gillar för nu känner jag att det får vara färdigflyttat.
Jag trivs att bo för mig själv med Titti som sambo bara.
Vill inte ha någon att passa upp på.

Kan låta hårt att jag skriver så men jag tycker att hushållsarbete hör till båda om man bor under samma tak.
Bara för att jag tycker om att pyssla och plocka i ett hem så behöver ju inte det innebära att jag alltid måste ha det på min lott.

Aldrig mer att jag sätter mig i den sitsen.Vill någon leva med mig får det bli som särbos,var och en sköter sitt hem.

Idag är det så vackert ute.
Riktig försommardag.

Tulpanerna i dotterns rabatt har slagit ut i solvärmen.

Väntar på att få åka iväg till Gudstjänt i Kjula kyrka ikväll.
Det är enda tillfället jag fått till kyrkobesök denna påsk.
Har arbetat och när jag skulle gått på Långfredagen blev Titti dålig så jag valde att vara hos henne.

Ikväll vill jag verkligen till kyrkan.känner att jag behöver det.Få ta del av nattvardens gemenskap.

Av Sirpa - 21 april 2014 12:38

Har under veckan som gått pusslat med min träning för att få det funka med jobb och vila.
Har stuvat om en del,tränat lite extra också då jag känner att en hel del föll bort när livet var upp och nervänt ett tag.
Nu har jag börjat återfå balansen och strukturen i min vardag.

Energiutflödet har stoppats då jag gjorde de val som krävdes för att jag skall behålla mitt värde som människa.

Så Söndagens långpass på 26 km fick jag lägga över till idag,Måndag Annandag Påsk,då jag är ledig:)
Jobbade Lördag,Söndag.

Har funderat en hel del över passet.
Hur jag skulle förbereda mig,ladda med energi och framförallt den mentala biten.
26 km är långt!
Jag tycker ju om att springa halva passet bortåt hemifrån och sedan samma väg tillbaka.
Jag känner igen mig och skulle det vara så att Iphonebatteriet dör,där jag har träningsappen igång så vet jag ju exakt hur långt jag har hem.
Vill inte ha några störande moment under passet om jag kan undvika det.

Åt en hel del igår,både riktig mat men också tårta och godis i massor:)

Såg till att komma isäng i bra tid för att få nattvilan.
Drack vatten,lyfte vätskenivån i kroppen.

Vaknade vid 6 tiden imorse.Underbart väder ute:)Kallt och soligt.
Fåglarna i full gång.
Titti roade sig med att lägga av en stinkande hög i lådan:)så jag fick snabbt gå upp och eliminera stanken innan den tog över husvagnen:)
Skruttkisse:)Min Älskling!
Jag gör vad som helst för henne.Det viktiga är att hon mår bra.

Ser hon ut att göra eller??

Tog mig kaffe och en brödskiva utan något på.Drack vatten.
Försåg mig med en Novalucol för magen.
Min mage kan vara så dum ibland när jag tränar.

Laddade vätskebältet med vatten och en energibar.

Kände redan tidigt att det kommer bli varmt så kortbyxor på och ett linne under reflexvästen.
Vit keps på huvudet,solbrillor på näsan.
Ett sista toabesök och pussa Titti innan jag så joggade iväg.

Det kändes lite kyligt mot mina bara armar men timmen var ju tidig och solen skulle straxt börja värma.
Tuffade på mot Ramshammar förbi Hammarby Kyrka.
Tog lite vatten och knäppte bilder.

Fortsatte vidare mot Strängnäs,vek av mot Kjula kyrka,vidare mot Jäders Kyrka.Fyllde vatten där,tog bilder.

Älskar att passera dessa kyrkor,så vackert och fridfullt.
Behöver det för min egen själ och sinnesfrid.

Fortsatte så mot Sundbyholm.
Vände när träningsappen sade att jag avverkat 13 km.
Kändes tryggast så.
Joggade förbi glada,tjoande damer som var ut och gick stavgång.
Dom var så pigga och goa att jag fick extra energi från dem:)
Härligt!

Stretade på.Pratade för mig själv och peppade.Hotade med att om jag inte fixar dagens pass kan jag lika gärna låta bli att springa Glteborgsvarvet som är om en månad.
Det hjälpte:)Klart jag vill gå till start i det loppet,det är ju första gången jag ska springa den.

Avverkade kilometer på kilometer.
Vid 18-19 fick jag en svacka i energin så det var bara att äta av energibaren som var med.Mera vatten.
Fick straxt kraft att öka på lite.

Vid Ramshammar var jag jättetrött på galna bilister som fullkomligt struntar i att hålla ut när jag kom.
Jag springer i kanten och en del som håller ut extra Ut i väggrenen för att hävda sin makt som bil på väg.
Jag får slänga mig åt sidan mot diket för att inte få en smäll av deras backspegel.Dom måste hata löpare!
Det finns hur mycket plats som helst att åka på.
De flesta är bra,hållet ut istället och är rädd om mig.

Vid 25 km började jag vara helt slut och det var 2 km kvar.Såg husvagen över åkern och det hjälpte lite.

Landade så hemma efter 27 km ..alltså en km mer än planerat.

Tog direkt Resorb,vätskeersättning för att slippa huvudvärk.
Drack vatten.Stretcha och duschade.

Så nu har jag ätit en del,druckit kaffe och bara softar.
Brukar bli illamående efter nån timme så jag försöker förekomma det med att äta lite kaviarmacka,salt alltså.

Är jättestolt över att jag fixade passet så himla bra som jag gjorde.
Klarade tiden också bra mot träningsprogrammet och där klappar jag mig extra på axeln.
Bra jobbat Sirpa!

Jag kommer att fixa mina kommande tävlingar:))))
Det gör mig så glad och lycklig.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards