Direktlänk till inlägg 17 maj 2014

Laddar laddar :)

Av Sirpa - 17 maj 2014 10:42

Ligger raklång i husvagnen med focus på att ta det lugnt en stund innan vi skall iväg till tävlingsområdet.

Vaknade tidigt imorse,bryggde mig kaffe,tog med en kopp och gick ut i det daggvåta gräset.
Solen var uppe och måsarna skränade nere vid havet.
Stilla i övrigt på campingen i den tidiga timmen.

Gick mer och satte mig vid vattnet på en sten och bara njöt.
Tänkte på mitt x som var i sin husvagn en bit bort från vårt.
Undrade hur han mådde.Om han som jag kände en viss saknad..
Samtidigt en stor lättnad över att vi äntligen kommit vidare i livet och insett att inte vi är ämnade för varandra.
För så är det!
Jag mår väldigt bra nu sedan livet lugnat ned sig och jag hittat mig själv igen.
Funnit min inre styrka,mitt självförtroende och hoppet om livet i helhet.


Just nu känner jag mig lite nervig:)
Det är ju första gången jag springer Göteborgsvarvet.
Har ju avverkat mängder med lopp men aldrig detta.
Ska bli spännande!

När dotter och barnbarn vaknat fixade jag till en god frukost.
Drack en kopp kaffe till för det blir inte mera förrän efter loppet.
Kaffe torkar ur och vätska kommer behövas idag då det blir varmt.

Duschade i lugn och ro innan rusningen kom igång i Servicehuset.
Njöt av min fina husvagn som jag trivs så av att äga.

Om ett par timmar sticker vi iväg.Åker till en travbana och ställer bilen för att därifrån ta buss till tävlingsområdet.

Jag försöker dricka så mycket jag bara tål.Det är ju inte bra att dricka för mycket heller.Det urlakar salt och mineraler i kroppen.

Laddar energi....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards