Alla inlägg den 20 februari 2015

Av Sirpa - 20 februari 2015 07:52

Livet går ju inte alltid den väg som man själv har tänkt sig.
Det är då det gäller att ha styrkan som människa att göra det bästa av sin verklighet.

Tänka till extra helt enkelt.
Vad kan jag göra för att förändra?
Kanske även fundera över vad som gjorde att det gick fel...och i detta även tänka på att inte fastna i grubblerier, frågor om det inträffade.
Försöka komma till en lösning kan i stunden var helt otänkbart.

Det blir helt enkelt till att acceptera att läget är som det är.

Så har det blivit även för mig, med flera olika händelser i livet.
Jag har lärt mig själv att gilla läget.

Även fast det ligger en klump av längtan i magen, en saknad i hjärtat och tankar som kommer upp dagligen.Tankar som får mina tårar att rinna.
Låt detta ligga där i botten av hjärtat, bara vilande i det som råder.

Händelsen och tiden jag skriver om i denna stund, känslan jag bär sedan år tillbaka, har givit mig en insikt i livet att allt inte går ens egen väg.
Ingen får vara så egoistisk och tro att allt går ens egen väg.
För min del lever jag i orden
Ha Tålamod!

Tålamod att vänta, tålamod att leva, trots att det ligger en saknad i själ och hjärta.
Det går :) Jag lovar, jag vet att det går.
Träning och järnvilja krävs till detta.
Att acceptera.

Vi bestämmer ju själva hur lyckliga vi vill vara och vad som gör vår lycka.
Visst är det så?

Jag känner en stor saknad just idag.
En person som är en av grundpelarna i mitt liv fyller år idag.
En underbar människa med eget liv, egen familj och en lycka som tycks fullkomlig.
Jag ber att det är så.
Jag vill att det är så:)

Min saknad är stor idag.
I detta lever jag ...gilllar läget.Har tålamod att vänta.

Jag ber....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16
17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards