Direktlänk till inlägg 10 maj 2015

Morgonens träningspass

Av Sirpa - 10 maj 2015 17:58

Ligger på soffan i husvagnen och lyssnar på regnet som trummar mot taket.
Det känns så tryggt och härligt att bara vara i såna här stunder.

Efter en god natts sömn var jag laddad för ett längre gångpass, högre tempo och lite mera som riktig träning.
Med inslag av jogg.

Efter kaffet fick det bli så.
Ut i det strålande vädret:)
Var så glad och pigg när jag styrde stegen mot havet.
Så vackert!

Allt det härliga låg bara där och väntade på att jag skulle komma och njuta av det.
Sanna mina ord:)
Det gjorde jag, njöt i fulla drag.
Av solen, havets vågor, vinden och den klara morgonluften.

Traskade på kilometer efter kilometer.
Förbi Böda Sand och vidare mot Lyckesand.
Där var sanden riktigt tung och slitig att gå i.
Fötterna sjönk ner för varje steg och det sög i musklerna.
Så härligt, effektiv träning.
Kände det i rumpa och lår, även ryggen fick sitt.

Stundtals var det så varmt att jag tog av mig till bara löparlinnet.
Havet låg där så inbjudande.
Blev så sugen på att ta ett bad, men lyckades behärska mig.

Kommer att bada innan jag åker härifrån, det är säkert.
Älskar ju kalla bad, då det nyper i skinnet och kroppen krymper några storlekar en stund.

Sanddynerna låg och väntade på årets alla soldyrkare som kommer att ligga under sina parasoll och njuta.

Vände hemåt efter 5 km.
Var redan då riktigt trött i benen.
Joggade korta bitar, då och då.
Kändes bra.

Traskade på i bra tempo.
Tog bilder i mängd under de nästan två timmar jag var ut.
Landade vid vagnen riktigt nöjd, trött i musklerna.
Stretch och sen frukost.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards