Direktlänk till inlägg 4 september 2015

Nyss vaknat

Av Sirpa - 4 september 2015 02:01

För andra morgonen?...eller natten egentligen, i rad så väcker Titti katt mig med att lägga av en stinkbomb i lådan.
Vi bor ju i husvagnen, så jag kommer lilsom inte undan odören.

Tänk att en så liten, mjuk och go varelse kan lukta så illa:)

Det var bara att palta sig upp och sanera lådan.
Sedan skulle hon ut...mitt i natten.
Vet inte varför..

Själv tog jag på kaffe och tände mitt ljus.
Kände mig liksom extra glad på något vis.
Jag vet vad det beror på och det är en kontakt som skapades igår eftermiddag, som jag saknat så oerhört över sommaren.
Min älskade vän är på väg tillbaks till mig, sakta och försiktigt.
Vi kunde nästan kommunicera som innan och det värmer mitt hjärta så.
Denne har så fruktansvärt jobbigt i sitt liv och det äter denne innifrån.
Nu nådde jag fram med mitt budskap:)
Jag finns!

Med våra ord till varandra i färskt minne släckte jag lampan igår kväll och somnade bums.
Var jättetrött efter arbetsdag som började 2.40
Körde till 11.30
Snabbade mig hem för att hinna träffa min dotter innan hon ska till Berlin några dagar.

Jobbade ju extra igår och den dagen skulle jag egentligen varit med min mor och moster.
Mor mår ju inte så jättebra och behöver hjälp med allt möjligt.

Min arbetsplats ville att jag skulle jobba ännu mera men jag sade ifrån, behövde komma hem.
Någonstans går gränsen även för mig.

Skall snart ta tag i en kollega öga mot öga, som jag tycker utövar härskarteknik över oss andra och det accepterar jag inte.
Jag tar tag i sådant själv, berättar hur jag känner så får personen en chans att förändra beteendet.
Vi är ett team alla och ingen skall komma och bestämma över någon annan.
Den biten har företagsledningen.
Våran chef och ingen annan.

Handlade mat och gjorde lunch åt min stressade dotter.
Skönt att hinna krama henne innan hennes resa.
Blir borta till sent Söndag, så vi ses inte förrän Måndag morgon.

Sedan tog jag hand om lite vissna blommor i trädgården.Tog reda på frön till nästa år.
Tog ett dopp i iskalla poolen innan välbehövlig dusch.
+14 grader bara:) Bitande skönt.

Tömde min husvagnstoa och städade lite i vagnen innan det var dags att varva ner för dagen.
Svärson och barnbarn kom hem efter jag lagt mig redan så vi hann inte ses.

Skall straxt iväg till jobbet.
Börjar 2.45 idag också och slutar 15.30 i eftermiddag.
Grymt lång dag.

Känns bra ändå med vetakapen att min vän mår lite bättre, tack vare vår kontakt igår.
Jag blir en liten oas i tillvaron med min livsglädje och framtidstro.

Nu skall jag släppa in den lille stinkbombstillverkaren så hon får mat och insulin innan jag kliver i uniformen.
Tvättade upp den igår.
Skönt med rent.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards