Direktlänk till inlägg 3 juli 2016

Lido di Jesolo...

Av Sirpa - 3 juli 2016 23:02

Lördag eftermiddag anlände vi till Lido.
Efter bussens parkering...som vi lyckades fixa hos ett företag som hyr ut uppställningsplats för husvagnar, husbilar och dylikt, så gick vi till hotellet jag och Denny.

Genomsvettiga och så grymt trötta efter att ha jobbat i två dygn, knappt sovit och kört 200 mil, så fick jag veta att det inte fanns rum åt mig på samma hotell.
Tog det med ro då det hotellet låg i samma kvarter.

Checkade in och fick "rummet"
Hmm....mera likt en skrubb!
1.50 x 3,50 var den på.
Ett litet fönster högt upp.
Badrum och inget mer.
Fick panikkänsla direkt jag klev in...

Gick genast ner igen till receptionen och sa att jag inte klarar av att bo i detta lilla.
Fick svar att jag måste ha det då inget annat fanns.

Gick upp igen.
Öppnade fönstret på vid gavel.
Duschade och bytte om.
Gick ut direkt efter det...klara inte att vara kvar.

Åt middag på kvällen med alla.
Gott med mat ...men jösses vad trött jag var.
Pratade om rummet med ledarna.
De skulle försöka ordna så jag fick nåt annat.

Var sedan ute med Linda och barnen.
Satt på ett cafe och såg fotboll mellan Italien och Tyskland :)
Vilken stämning!
Härligt!

Satt där till 23.30 innan jag måste dra mig tillbaka.
Var dödstrött men det var inte lätt att sova när väggarna kröp in på mig....
Somnade utmattad på morgontimmarna.

Kändes inte lovande...
Jag är inte kräsen men om detta boende var det enda jag kunde få så valde jag att bo i våran buss.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards