Direktlänk till inlägg 3 september 2016

Min semester

Av Sirpa - 3 september 2016 03:33

De dagar jag nu varit lediga har varit väldigt givande för mig.

Vilan jag behövde har jag fått och det känns i hela min kropp och framförallt i själen.
Jag har haft mycket tid att tänka.
På min framtid, vad jag känner och vill göra med den.
Målet ligger framför mig och jag styr med bestämda och energifyllda steg mot det :)
Känns toppen!

Vägen är fylld av uppgifter att lösa innan jag/vi når vårt mål.
Ja just det :)
Det har blivit så att vi är två i livsvandringen.Inget officiellt ännu men det ligger inte långt borta nu.

Mer än så skriver jag inte nu för att inte störa den process som pågår.

På måndag börjar jag arbeta igen och det ser jag fram emot med glädje och tillförsikt.
Under September har jag ännu min antällningsform där jag kan bollas runt med.
Från 1/10 blir jag så på en fast tjänstelista och vet exakt hur jag arbetar från dag till dag.
Jag kan planera min tid på ett helt annat sätt och slipper dessa långa resor till Uppsala som sög musten ur min kraft och ekonomi.

På Måndag kommer jag att bjuda på egenhändigt tillverkad smörgåstårta och hembakt kaffebröd på jobbet, till mina härliga kollegor.
Vi är ett underbart gäng nu som hjälps åt med allt.

Min husvagn är åter hemma och den skall jag bo i lite till innan den städas, tvättas och ställs undan inför vintern.

Samtidigt vet jag inte om jag kanske blir att bo i den ett tag då jag står bostadslös 31/1 nästa år om vi inte hittar något gemensamt att flytta till, jag och min kärlek.

Skönt att ha allt hemma från Öland.
Platsen går nu till min yngsta dotter och hennes nya husvagn nästa säsong.
Jag är klar med Öland.
Nya mål och äventyr väntar :)

Dessa lediga dagar som jag haft har varit givande.
Det är mycket jag hunnit fixa till som låg och tryckte mitt samvete.
Allt är tillrättalagt och sinnesfriden är på plats igen.

Idag tog jag med banankartonger från min dotters förråd.
Hon har mängder med sådant sen hennes flytt och allt kommer jag att behöva snart.

Tänkte att jag börjar redan nu att lite i taget packa ner sådant som jag vet med mig att jag inte kommer att använda mera i denna bostad.

Framförhållning är bra :) då slipper man stressa sedan och det blir en bra ordning.

Ledigheten har varit bra för min hälsa.
Jag har ju hunnit röra på mig en hel del och det känns bra i kroppen.
Huvudvärken jag bar i veckor är borta.

Känner att jag har förnyad energi och den har ju synts en del.
Som Onsdagen, då jag bakade nästan hela dagen.

Hade ont i ryggen sedan då bänkhöjden är så låg i denna gamla lägenhet.
Det gick över under nattens vila.

Är nu ännu ledig helgen och tänkte använda tiden till att besöka min sjuka lillasyster på hennes boende.

Besöka min husvagn och försöka härbergera mina utemöbler någonstans över vintern.
Vill ha dem på ett rent ställe då de är så fina och jag är rädd om dem.

På söndag blir det fix av smörgåstårtorna och garnering av dem måndag morgon.
Ska även baka mera äppelkaka då jag har äpplen från Prästgården.

Hoppades på att kunna ta en mc tur med min vän Hasse Skans men jag fick inte tag i honom idag.
Gör nytt försök imorgon.

Vädret är ju fint så det vore skoj att rulla några timmar.

Nu ska jag sova...
Den här natten blev lite sönderhackad med sömnen.
Blev så upprörd över en människas sätt att hantera sin situation att jag var tvungen att blogga ur mig tankarna.

Gillar inte när människor agerar elakt och egoistiskt med sina nära!
Det gör ont i mig.Riktigt ont!
Framförallt om det drabbar någon jag älskar högt och värdesätter som människa.
Han skall behandlas med respekt, det är han värd!

Godnatt :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards