Alla inlägg den 2 mars 2016

Av Sirpa - 2 mars 2016 21:25

Inte jag iallafall:)

Av Sirpa - 2 mars 2016 04:21

Min hjärna har varit i en sådan press de senaste veckorna att jag till sist fick svårt att sova.

Tiden räckte heller inte till åt att hinna in i riktigt djupsömn.
3 timmar per natt kan funka en gång, men inte flera.

Gårdagens ledighet, nedvarvning gjorde gott.
Samt att jag åt ordentligt.
Tillförde energi på flera sätt med andra ord.

Lovan ger mig oerhört mycket också.
Bara av att hon finns med mig härhemma.

"Syrran" som hör av sig dagligen och checkar av hur jag mår.
Igår kunde jag äntligen ge henne glada besked om det mesta i livet och det kändes skönt.
Båda skulle vi upp i ottan idag så sömnen lockade.

Jag har sovit jättebra inatt.
Drömlöst och djupt.
När mobilen ringde för väckning 3.30 sov jag ännu tungt.

Nu är knoppen i toppskick.
Utvilad.Kroppen känns härlig efter att jag låtit den både vila och träna lätt igår.Mat och dryck har gjort sitt.
Återhämtningen fullbordad:)

Idag kör jag Mdh bussen och har bestämt mig för att ha kul på den.
Har den så mycket framöver att jag måste mentalt göra det kul, på mitt sätt, fast jag tycker att den är så himla tråkig att köra.

Det är ju inte för evigt.

Hoppas Cilla petar in lite Uppsaladepå åt mig snart.Så jag får uppdatera allt jag lärt mig snart.
Vill känna att jag är varm i kläderna med dessa långkörningarvoch mängden av kunder.

Pratade även med Axelssons igår om att använda mig vid behov.
Kolla in om jag är tillgänglig.
Nu ger ju Swebus mig full tid men säkert finns någon dag över.

Njuter så av att få en ordning i arbetslivet.En variation är på gång, tack vare mig egen goda vilja.
Jag låter inte avstånd sätta hinder i vägen.
Är heller inte rädd för att lägga på extra tid för att förflytta mig, det har jag gjort förr också.

Livet är inte bekvämt i alla lägen och det gör inget.
För mig gör det den effekten, att det som behöver göras blir en utmaning.
Samt en härlig seger för varje pusselbit som faller på plats.

Jag vill nog inte ha det för bekvämt för då får jag tråkigt:)
Behöver det där lilla extra för att prestera så jag själv blir belåten, för stunden.

Nu är det dags för sängbäddning och hopp i uniformen.
Lite smink på och en rask, uppfriskande promenad till jobbet.

Gillar läget:) Skarpt!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards