Alla inlägg den 30 mars 2016

Av Sirpa - 30 mars 2016 20:43

Efter dagens arbetsdag, som bestod i halv tjänst på mdh bussen.
Sedan efter lunch, tre timmars utbildning.

Slutade vid 15 tiden och hade då med mig anställningspappret, fast anställning, påskriven och klar.

Klev ut igenom dörren helt färdig...
Det var som att luften gick ur mig..,jag hade kommit en bra bit på väg till det jag hade som mål.
Är anställd på 85%.
Vill ha 100% givetvis och hoppas på att det blir så, senare.
Är jätteglad över detta:)

Nu ser jag ljust på framtiden och min ekonomi.
Trivs så oerhört bra på Swebus...på båda depåerna.Älskar variationen och körningarna.

Kommer att ta ett samtal med personalplaneraren nästa vecka om mitt fridagsschema.
Det blir också toppen att få fasta fridagar:)
Just nu går vi bara efter vilotidsreglerna och det gör att jag har svårt att planera något framöver.

Kom hem och var alldeles matt i hela kroppen...kände hur tårarna trängde fram i lättnad över att något ordnar upp sig.
Jag är så trött....så grymt trött!!

Har inte tränat på över en vecka och känner att jag vill ta en runda imorgon, då jag är ledig.
Ingen längre tur, utan vara ruska ur benmusklerna lite.

Fixade mat åt mig från påskbuffen.Åt gott och unnade mig ett glas alkoholfritt öl, som smakade himmelskt.
Kaffe och choklad på det.
Mätt och däst, blev det sedan soffan resten av dagen.

Min bästis V ringde och vi pratade om min känsla av tomhet.Hon tolkade det också som att en längre spänning inom mig släppt.
Skulle inte förvåna mig om jag vaknar i migrän imorgon, tidigt.
En längre tid av press har släppt och det kan bli resultatet.

Skrev med min kollega och nya vän S på Uppsaladepån.Han blev glad över steget jag tog, till de 85% en.
En go människa som är lätt att prata med.
Människor kommer och går i mitt liv.Jag väljer bort energitjuvar och släpper in människor som vill mig väl.

Kände också där i soffan hur jag saknade närheten till min älskade.
Berättade för honom idag om mitt steg.Jag tror inte det berörde honom nämnvärt, han har fullt upp med sitt.

Mår just nu ganska bra.
Det ylar i mina öron...ska snart sova och vakna till en ny dag.
En ny känsla...


Av Sirpa - 30 mars 2016 19:49

Idag kom chefen och jag överens om en 85% ig fastanställning :) med början 1/5.

Så nu är jag en riktig Swebusare:)

Känns toppenbra och tryggt!

Av Sirpa - 30 mars 2016 05:03

Vissa stunder i livet lägger jag in så mycket energikrävande uppgifter i mitt liv, att när/om det händer någonting mera så har jag inte orken att ta mig an detta också.

Som nu med mitt nya arbete och allt därikring.
Jag vill verkligen kunna köra så mycket olika sträckningar som möjligt och veta att allt fixar jag, när det behövs.
Flexibilitet är toppen!
Jag tycker om utmaningar.Testa och behärska nya saker.

Borde bara lära mig att vad som helst kan ske runtikring, som kräver kraft av mig.
Som nu med min älskade dotter, som hamnade i en livskris och till sist svimmade av.
Sjukhusvistelse på två dygn.

Jag är glad och tacksam över att hennes bästa vän fanns tilgänglig direkt och kunde ta det akuta på plats.
Även efteråt ställde han upp som barn och hundvakt, då jag inte mäktade med, pga arbete och nödvändig vila.
Var med några timmar men fick lov att släppa taget sedan.
Jag gör ingen nytta för någon om jag kraschar...

Tack H för att du finns!!

Jag vet själv mina begränsningar och måste säga stopp i lägen då orken inte räcker.

Hädanefter kommer jag inte att köra så hårt med mig själv, så ork finns till annat om så behövs.

På min egen sida så fick jag oroligt meddelande från ny kollega/vän som skrev till mig att jag måste dra i handbromsen.
Han såg tecknen hos mig att krasch hängde i luften.

Ingen klarar leva under press och utan tillräcklig sömn.

Tack S för sin omtanke!
Dina ord gav mig ny insikt i vad som sker...
Jag har redan dragit ner tempot.
Sovit en hel natt nu...7 timmars god sömn.
Känns toppen i kroppen.

Tack min älskade vän J för hjälpen inför min bilbesiktning.
Du är bäst min vän!
Mitt stöd i livet när det behövs.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards