Alla inlägg den 15 februari 2017

Av Sirpa - 15 februari 2017 03:57

Det blev ju verkligen en annorlunda Alla hjärtans dag för oss.

Jag var på tingsrätten hela dagen.

Min älskade ombesörjde ju så jag fick så vackra tulpaner, redan dagen innan.
Vi skall ta våra hjärtedagar sedan när vi flyttat in i vårt nya boende.

Just nu är det kaos i den lägenheten då vi kört dit allt lösöre och knappt några möbler.
Ordningen får komma vartefter.

Vi kommer att jobba båda väldigt mycket så tiden blir så oerhört knapp att fixa och dona i det nya.
Skönt ändå att komma bort från ljudinfernot här.
Tre lägenheter har renoverats nu under det senaste kvartalet och jag är så less på att aldrig ha lugn och ro i mitt eget hem.

Våra hjärtans dagar kommer vi att fira, på vårt eget sätt och det varje dag.
Vi behöver ingen avsatt dag för detta

Av Sirpa - 15 februari 2017 03:32

Gårdagens timmar i tingsrätten, i Västerås ligger nu bakom.
En dag som sög energi, så grymt mycket att det kommer ta ett tag innan återhämtning är klar.

Min älskade dotter hade en hemsk dag som slutade väl.
Både jag och vår älskade vän från skåne vittnade om händelser under ed.
För att intyga om att min dotter farit illa under sitt äktenskap.

Åtal: grov kvinnofridskränkning.

Slag, hot, knuffar, hån, kränkning, verbal misshandel i flera år, förnedring..... Listan är lång på allt detta hon utsatts för.
Under flera års tid.
Inför ögonen på barnen dessutom.

Nu är den 5 timmar långa rättegången över.
Någon form av strafföreläggande kommer han att få, men vi vet inte graden.

Efter rättegången då jag kommit hem så hade jag så mycket ilska inom mig, som fick utlopp genom att jag körde två hela billaster med flytt till vår nya lägenhet.
Jag var så arg efter allt dravel som försvaradvokaten framfört att jag fullkomligt kokade i min hjärna.

Körde min älskade till hans arbetskväll/natt först.
Han i sin tur var jättetrött då han inte fått sova pga lägenhetsrenoveringen som pågår bakom väggen här.
Hoppas det inte är lika idag.
Han måste få sova ordentligt.

Jag är själv jättetrött också nu.
Har sovit 4 timmar bara och kunde inte somna om då jag vaknade vid 2.30 tiden.
Har ont i kroppen efter allt bärande igår.
Kommer att jobba en lång dag idag.
Hem på rasten med bilen och sedan efter andra halvan av arbetspasset bär det iväg för att skifta bil så vi har dragkrok imorgon då vi kör över möblerna till lägenheten och ett lass till återvinningen.

Min dotter var så lättad igår efter rättegången.Den har legat som en mara i hennes liv ett bra tag och bara sugit kraft.
Nu är allt på bordet.
Livet går vidare och domen är klar 28/2.

Jag har vittnat under ed.
En annorlunda situation men för mig fullt ok.
Sanning och ärlighet är det enda som bär.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards