Direktlänk till inlägg 15 februari 2017

Att vittna under ed

Av Sirpa - 15 februari 2017 03:32

Gårdagens timmar i tingsrätten, i Västerås ligger nu bakom.
En dag som sög energi, så grymt mycket att det kommer ta ett tag innan återhämtning är klar.

Min älskade dotter hade en hemsk dag som slutade väl.
Både jag och vår älskade vän från skåne vittnade om händelser under ed.
För att intyga om att min dotter farit illa under sitt äktenskap.

Åtal: grov kvinnofridskränkning.

Slag, hot, knuffar, hån, kränkning, verbal misshandel i flera år, förnedring..... Listan är lång på allt detta hon utsatts för.
Under flera års tid.
Inför ögonen på barnen dessutom.

Nu är den 5 timmar långa rättegången över.
Någon form av strafföreläggande kommer han att få, men vi vet inte graden.

Efter rättegången då jag kommit hem så hade jag så mycket ilska inom mig, som fick utlopp genom att jag körde två hela billaster med flytt till vår nya lägenhet.
Jag var så arg efter allt dravel som försvaradvokaten framfört att jag fullkomligt kokade i min hjärna.

Körde min älskade till hans arbetskväll/natt först.
Han i sin tur var jättetrött då han inte fått sova pga lägenhetsrenoveringen som pågår bakom väggen här.
Hoppas det inte är lika idag.
Han måste få sova ordentligt.

Jag är själv jättetrött också nu.
Har sovit 4 timmar bara och kunde inte somna om då jag vaknade vid 2.30 tiden.
Har ont i kroppen efter allt bärande igår.
Kommer att jobba en lång dag idag.
Hem på rasten med bilen och sedan efter andra halvan av arbetspasset bär det iväg för att skifta bil så vi har dragkrok imorgon då vi kör över möblerna till lägenheten och ett lass till återvinningen.

Min dotter var så lättad igår efter rättegången.Den har legat som en mara i hennes liv ett bra tag och bara sugit kraft.
Nu är allt på bordet.
Livet går vidare och domen är klar 28/2.

Jag har vittnat under ed.
En annorlunda situation men för mig fullt ok.
Sanning och ärlighet är det enda som bär.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards