Direktlänk till inlägg 12 augusti 2018

Mot Öland

Av Sirpa - 12 augusti 2018 21:53

Lördag morgon... Eller mitt i natten kanske det var. Gick upp 2.15 samtidigt med sambon som skulle jobba tidigt.

Bilen stod redan färdiglastad på parkeringen.
Fixade kaffe i thermos. Bredda mackor med, vatten och lite annat att äta då jag hade 6 timmars bilfärd framför mig.

Gårdagens inhandlade mat som skulle med i kylväskan. Torrvarorna var redan inpackade i bilen.

Pussade älsklingen hejdå när han skulle till jobbet och jag sedan styrde mot Öland.
Det var ännu mörkt ute då klockan var bara 3. Körde på i normalt tempo.
Mycket vilt i farten vartefter det ljusnade.
Katrineholm, Norrköping, Söderköping, Valdemarsvik, Västervik, Oskarshamn och sedan Kalmar.

Stannade bara för toabesök
Fikade i bilen.
Kärestan ringde vid ett par tillfällen för att höra hur det gick.
Stannade i Borgholm och handlade lite.
Mina döttrar och två barnbarn väntade på mig i Kyrketorp.

Köpte en god påse med nybakat bröd och bulle från Kaffestugan i Kyrketorp.
Gott och dyrt.
Stort kramkalas när jag kommit fram efter 6 timmars bilfärd

Vi åt gofrukost tillsammans.
Jag var rejält trött
Äldsta dottern, barnbarnen och jag tog ett bad i havet.
Jätteskönt, svalt och fräscht
Väldigt mycket maneter. De var helt ofarliga.
Stora och fina en del av dem.

Senare åkte äldsta dotter och barnbarn hemåt. De skulle åkt dan innan men valde att bli kvar en natt till för vi skulle hinna ses

Vi som var kvar åkte och handlade godis.
Besökte lite sommarbutiker.
Kom åter till husvagnen med pizzor för halva priset från matstället på campingen som stängde idag för säsongen.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Av Sirpa - Måndag 6 maj 16:35


Nu har jag gjort första långpannan med äppelkaka tillmin födelsedag. Tänkte ta med till jobbet också sen veckan efter jag fyllt så kollegorna får lite oxå. Ska köra några dagar på Håbo Buss innan jag sticker till Norge på sommarens första körning...

Av Sirpa - Söndag 5 maj 07:57

En helt otrolig dag måste jag säga, vad gällde vädret och hur mycket jag lyckades åstadkomma härhemma. Helt slut på kvällen men vad gjorde det när jag hade fått till så mycket inför sommaren och framförallt mitt födelsedagskalas om en vecka. Vä...

Av Sirpa - Lördag 4 maj 07:21


Stallkatten Lussan är så underbart söt och go. Hon vet hur man kopplar av i solen minsann. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards