Direktlänk till inlägg 1 januari 2019

Snart till Gekås

Av Sirpa - 1 januari 2019 07:17

Mina döttrar och jag brukar varje Januari, åka till Ullared.
Tajmar in resan efter årsskiftet då det inte är många på Gekås.
Vi har allt nästan för oss själva.

Vi bor kvar i stugbyn som Gekås har och lägger upp vår shopping i två dagar.
Vi har bott i lägenhetslängorna.
Mycket bra boende med allt vi behöver i utrustning.

Åker hemifrån väldigt tidigt på morgonen.
Kaffe och det vi vill äta med oss i bilen.
Jag den morgonpigge kör självklart.

Oftast har vi sedan delat på körningen hem dagen efter då jag är trött mot kvällen.
Bra fördelning.
Var och en gör det som funkar bäst.

I år har dottern bokat något nytt boende.
Det ska bli spännande att se hur det är.
Sist vi åkte hade vi ett par som söp och grälade halva natten i lägenheten bredvid.
Det förstörde vår nattsömn så detta vill vi undvika.
Om jag inte minns helt fel så tror jag inte vi behöver städa själva det vi nu ska bo i.

Spännande att se vad hon valt.

Vi åker den 10/1 tidigt på morgonen.
Kommer ner lagom till det öppnat.
Hämtar nycklar och checkar in för boendet
Får oftast inte inta bostaden förrän på eftermiddagen så vi har inlett shoppandet för den tid som är fram till dess.

Sedan när vi känt att det räcker för den första dagen så har vi dragit oss tillbaka till lägenheten.
Mat inköpt på Gekås som vi fixat till i bostaden.
Vi bär alltid in allt vi habdlat från bilen.
Inbrottsrisken finns ju där så det utsätter vi oss inte för.
Sortering av det vi köpt och noggrann nedpackning så allt tar så lite plats som möjligt

Jag kommer personligen inte att handla mycket denna gång.
Har varken behov eller råd.
Tycker så mycket om denna resa med mina tjejer att det är den biten som lockar mig mest.
Prata och umgås i dagarna två.

Cindy, min bil ska få en del tillbehör.
Har ju inget i henne.
Snöborste, startkablar och lite annat som kan behövas i en bil.
Ska se om de har en sån där puck som polisen har med stark blinkande sken, om jag blir stående någonstans.
Hade gärna haft en sån i höstas då älgen kutade in i sidan på oss.

Viktigt att synas längs våra trafikfarliga vägar där bilarna rusar fram som vettvillingar.

Sedan behövs plastpåsar, tandkräm och lite sånt fyllas på.
Ska kolla in mattorna.
Nova har kloat hallmattan ful och den behöver bytas ut.
Hon fastnade i den innan jag började klippa hennes sylvassa böjda klor
Trådar har repats upp och ser inte bra ut.
Får ha den mattan på balkongen i sommar.
Där passar den fint

Kanske köper jag lite underkläder.
Behåar behöver fyllas på.
De tvättas så ofta och är nu fula efter sommarens hetta.
Svett och salt sliter på dem

Nova ska få leksaker.
Hon älskar ju att busa runt och leka.

Mamma fyller 80 nu i Januari och säkert hittar jag något trevligt till henne där.
Har redan en present klar till henne.
Inte lätt att hitta på något till en dam som är ganska orörlig och inte intresserar sig för mycket längre.

Så nu är det jobb några dagar innan 4 dagars ledighet i samband med resan till Ullared.
Kul att ha något att se fram emot.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards