Direktlänk till inlägg 30 april 2019

Lilla vackra Nora

Av Sirpa - 30 april 2019 03:07

Torsdagen erbjöd en fin körning som jag uppskattade väldigt mycket.
Efter att ha sovit en kort natt då dagen innan var lång och händelserik, vilket gjorde att jag hade svårt att koppla ner och sova direkt som jag borde gjort efter hemkomst.
Då kändes denna dag extra bra och givande för mig.

Började tidigt och for till Örebro med min favorit Nallen, dubbeldäckaren.
Hämtade upp Kanslianställda vid Svenska Kyrkan som skulle ha fridluftsdag i Nora.
Körde dem från Örebro till Nora och hade sedan dagen helt för mig själv.

Hade med mig frukost så den åt jag vid framkomst när alla gått av. Vid 9 tiden.
Parkerade bussen vid stationen på sidan av så jag inte stod i vägen.

Tog en promenad längs med sjön.
Det var vårlikt vackert, blåste lite kyligt men det gjorde inget då omgivningen var så vackert.
Nora är en underbart vacker liten stad.

Museijärnvägen med alla tågvagnar samlade. Strandpromenaden. De små gatorna med gamla hus. Blommor och fina tomter. Allt andades frid och stillhet.
Precis vad jag behövde efter dagen i Stockholm och allt folk, trafiken och för kort nattsömn

Magnolian blommade så vackert.
Gick längs de små gatorna och tittade in på ett loppis där det var mycket jag skulle handlat men lyckades hålla mig ifrån det.
Vackra glasföremål och kopparkärl.
Den lilla butiken var belamrad med saker.

Efter den ca 7 km långa promenaden unnade jag mig en räksmörgås och ett smarrigt wienerbröd. Hittade dessa på ett litet cafe. Kostade en del men jag blev ju bjuden på lunch dagen innan av en kollega som var med i bussen.
Hann inte köpa och äta nåt då så detta fick bli denna lunch istället.

Tog med till bussen.
Satte mig längst upp och såg ut över stationen och de bussar som kom och gick.
Väldigt lite folk som var i rörelse.
Åt smörgåsen med stor njutning.
Sparade kaffebrödet till senare.

Tog med kudde och min jacka för att lägga mig längst bak i bussen på övervåningen för att vila.
Drog för gardinerna och somnade ganska snart.
Sov en timme ungefär.
Behövde verkligen den timmen. Det är ju inte bekvämaste sovplatsen direkt men jag var så grymt trött så jag sov ändå.
Vaknade ledbruten i den knöliga bädden.
Ont överallt.
Gick upp och stretchade så cirkulationen kom igång igen.

Fixade kaffe ur medhavda thermosen och åt upp mitt delikata wienerbröd.
Se bara vilken underbar skapelse.
Den var så god.

Resten av dagen blev putsning av Nallen.
Gjorde rent fönstren. Putsade lister och ställen som ingen annan har tid att fixa.
Tog ännu en promenad sedan.
Det låg en gammal kyrkogård alldeles intill där jag strosade runt.
Ner till vattnet igen.
Pratade med en busskollega som skulle köra till Lindesberg där jag en gång bott och där min far ligger begraven.

Dagen gick bra fast det var många timmars väntan på pastoratets folk.
Vid 15.45 körde jag sedan fram
Alla samlades vartefter och vi lämnade Nora vid 16.20 tiden.
Körde dem åter till Örebro och styrde sedan hem till Västerås med min tomma buss.

Snabbstädat då jag redan fixat det innan.
Parkerade och kunde åka hem till Nova och packning inför Ölandsresan dagen efter.
Det var intensiva dagar jag hade framför mig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards