Direktlänk till inlägg 10 maj 2019

Vaken i natten

Av Sirpa - 10 maj 2019 00:29

Torsdagens körning var trevlig och alldeles lagom för min ganska trötta kropp och hjärna.
Den här veckan har ju varit fylld av jobb och det kände jag av idag.

Körde "min" älsklingsbuss från Västerås, hämtade skolklass från Hallstahammar och lämnade av dem vid Kolmårdens Djurpark.
En härlig grupp som var överlyckliga när jag kom med Nallen, dubbeldäckaren.

När jag var klar där åkte jag tillbaka en bit och tog min rast på en parkering vid sidan av vägen, med utsikt över vattnet.

Satt med min yoghurt, musli och färska blåbär inne i varma bussen och njöt av friden, frukosten och tanken att jag skulle få pyssla om favvisbussen vid hemkomst.

Körde så hemåt.
Vägen är ju inte så kul mellan Katrineholm och Kungsör. Folk kör som vettvillingar.
Där verkar inga hastighetsbegränsningar gälla.

Kom så hem till depån.
Tömde toan, spolade rent den noga. Städade ur den och fyllde sanervätska.
Tvättade vindrutan. I övrigt var Nallen ren utvändigt, det var ju torrt ute.

Bytte till andra hallen och dammsög noga invändigt. Fyllde Ad Blue och spolarvätska.
Sedan var han klar för nästa körning.

Jag var in till min chef på ett mycket givande samtal.
Kunde ventilera om min inställning till allt som har med mitt jobb att göra.
Mycket positivt.
Känner att jag möts upp på ett bra sätt och får de utmaningar jag behöver för att må bra i mitt yrke.
Min personlighet, nyfikenhet och framåtanda tas tillvara. Känns toppen!

Vid hemkomst var jag hungrig och jättetrött.
Tog en dusch innan maten.
Stekte på korv och ägg.
Jättegott. Satt sen och dåsade i soffan medans Nova busade och lekte.
Hon har fåglarna utanför balkongen som triggare. Skator och duvor.
De retas med henne igenom nätväggen och hon går igång. Skäller och tjattrar och springer sen i full fart in och ut.

Jag satt och gick igenom planeringen inför kalaset på Söndag.
Nu får jag ju begränsat med tid att fixa då jag inte är hemma förrän Lördag natt sent.
Dotter och barnbarn kommer över hit och hjälper mig.

Sen ska jag ju ha med fika på bussen på måndag :) Eckerökörning som vi ska ha tårtkalas i bussen. Mina stammisar vill fira mig då. Jättekul!

Mycket är det framför:)

Somnade vid 20.30 tiden och vaknade ett par timmar senare.
Gick upp för att vara vaken sent så jag fixar köra till sent Fredag kväll
Kommer till hotellet vid 1.30 på natten i Helsingborg.

Nu är klockan snart 1 och jag börjar bli trött igen så det är dags att sova vidare.
Har en del att fixa med imorgon innan jag ska jobba.
Ett möte på jobbet också innan. En intervju och fotografering av mig som beställningsförare på Björks, till kommande hemsida och lite annat inför företagets framtid.
Kul :)

Nu sova.
Natti Natti

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards