Alla inlägg den 29 mars 2020

Av Sirpa - 29 mars 2020 20:31

Lägger ut några foton jag tog idag på de söta Påskliljorna jag har vid huset och även husvagnen.

De börjar slå ut.

Har haft lite jobbigt idag med mycket hosta och lite jobbigt att andas stundtals.

Det kommer upp något från luftvägarna och det tar jag som ett gott tecken.

Av Sirpa - 29 mars 2020 09:21

Det blev en riktigt jobbig natt.
Många talar om sin ångest och det kände jag av inatt hos mig själv.
Försökte sova och hamnade i ett mellanland liksom, där dagens tankar blev till en verklighet i drömmen.
Vet inte hur jag ska förklara bättre än så.

Vaknade då till med en ångestklump i bröstet som var hisnande jobbig och tung.

Försökte skaka av mig de otäcka drömmarna, de tärande känslorna av rädsla som fanns inombords
Jättekonstigt tillstånd.

Säkert kommer de av att jag är sjuk och utmattad samt allt snack om viruset som härjar.
Jag tar till mig bara det som kommer från läkare, myndigheter och instanser som är trovärdiga
Resten försöker jag sålla bort.
Det är inte lätt då de dyker upp i flödet på fb och väldigt mycket här i bloggarna.

Visst, det är bara att låta bli och läsa kan man tycka.

Nu ropar barnbarnen på mormor till frukost i huset.
Utvecklar natten mera i nästa inlägg

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards