Alla inlägg den 13 mars 2020

Av Sirpa - 13 mars 2020 11:11

Nu hänger det och dinglar om det över huvud taget blir någon körning i helgen

Trysil som vi skulle åkt till imorgon så gruppen får åka utför, stängde ner helt för resten av säsongen.

Vi får se vad som händer.....

Skulle det bli resa så kommer jag tydligen få bo i en egen liten stuga

Bealutet kommer som senast om några timmar

Av Sirpa - 13 mars 2020 06:48

Att det är något som händer i världen börjar även märkas hos oss i lilla Sverige.

Evenemang ställs in överallt och det är en oro som darrar i luften ständigt överallt.
Folk pratar nästan inte om något annat än Coronaviruset och dess framfart

Människor är rädda, helt tydligt.

För min del gav det ett minskat antal gäster på min buss till MS Eckerö.
Många hade bokat av redan dagen innan och jag tappade 4 till under morgonen.
Gäster som inte dök upp.

Så med 13 gäster ombord rullade vi längs lugnt trafikerade vägar mot Grisslehamn.

Kollegan och jag gick ombord och fick varsin hytt.
Det var endast 146 gäster ombord på båten.
Har aldrig varit med om så lite.
Nästan öde överallt.

Corona ställer till det helt klart.
Påverkar precis allt i vårt samhälle.
Kommer att kosta företag deras överlevnad och säkert ta människoliv.

Jag blev av med min körning med Irsta Handboll Herrar till Sundsvall i helgen.
De ställde in helt.

Efter en timme ringer driften att jag kan få en annan helgkörning istället.
Skidresa till fjälls.
Boende i Lima och skidåkning i Trysil Norge och Tandådalen.
Vi åker i eftermiddag till ett Hostel i Lima med buss och släp.
Övernattar och åker med bara bussen till Trysil under Lördagen.
Såvida inte Norge stänger sina gränser, det vet vi ju inte.

Återvänder till Lima på kvällen och packar ihop söndag morgon.
Kopplar på släpet, lastar och drar vidare till Tandådalen för att sedan fara hem på söndag kväll

Nu är det bara att hoppas på fint väder.
Jag åker ju inte skidor men kommer helt klart att röra på mig massor.

Tar med allt som behövs för boendet så det inte blir som vid Vasaloppet att jag höll på att frysa häcken av mig i rummet.
Nu ska pläd, madrass och sängkläder med.
Mat som behövs och allt sånt.

Tror att detta kommer bli en riktigt bra helg.
Ska skriva så mycket jag bara hinner om det så får ni vara delaktiga
Kan vara trevligt med något positivt i den oroliga tid som råder.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards