Alla inlägg den 15 mars 2020

Av Sirpa - 15 mars 2020 11:35

Det bar sig inte bättre idag än att vi fick lov att vända bussen vid Lindvallen
Det blåste kraftigt och snöade rejält så rondellen jag vände bussen i var nästan översnöad.

Något spännande när jag dessutom bara gled fram då det troligtvis var blankis under snötäcket.

Dagens mål var annars Tandådalen och heldag utförsåkning för gänget.
Det är Västerås Ski Club som jag kör i helgen.
Fick tillåtelse idag att använda deras namn i bloggen och på fejjan.

Annars är jag noga med att inte berätta vilka gäster jag kör, om de själva inte säger som nu att det är bara bra.
Ski Club vill ju gärna få flera medlemmar så reklam är bra.

I Sälen hade en personbil sladdat runt på vägen och hamnat med bakpartiet PÅ ett vägräcke.
Det skapade en hel del köer då det dessutom är stugbytardag på Söndagar.

Vi åkte tillbaka och stannade vid Kläppen istället. Här kommer det just nu ner blött slask från skyn.
Den stora Gondolliften har stängt och några av åkarna har kommit till bussen och bytt om. De ger upp skidandet för den här helgen.

Vi har också tagit beslutet att åka hemåt två timmar tidigare idag.
Det är jag tacksam över då min arbetsdag riskerar att ta slut annars om jag inte kommer hem som det var planerat.
Vet ju inte alls hur väglaget ser ut hemåt och jag ska plocka med släpkärran från vandrarhemmet längs färd.

Så nu väntar jag i bussen på att tiden ska gå.
Är inte ett dugg sugen på att ge mig ut och gå i blasket. Blir genomblöt på nolltid.



Det har varit en varierad resa.

Från att först ha varit menad att vi skulle till Trysil i Norge igår, vilket inte gick då de Coronastängde anläggningen helt.
Vi åkte då till Stöten igår och det blev en toppendag.
Alla var jättenöjda och det hade varit toppenföre i backarna.
Soligt och vackert.

Idag skulle vi åkt till Tandådalen och det blev ju inget det heller
De stängde liftarna då snö och blåst tog över.
Vi hamnade i Kläppen.

Ändrade planer gar det varit helavägen liksom. Vi kom ändå iväg och det är ju bra, då det hängde på håret om hela resan skulle Coronaavbokas.

Av Sirpa - 15 mars 2020 06:36

Nalle! Vi ska gå upp nu!
Det är dags att duscha, städa ur stugan och packa för att åka hem idag efter att skidåkarna farit klart i backarna.

Men ohhhhh!!!
Jag orkar inte gå upp än svarar nallen.

Va ska vi upp och göra 5 när vi börjar jobba 8??

Inte lätt att vara en liten nalle på resa med mig som är morgonpigg :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards