Alla inlägg den 7 juni 2021

Av Sirpa - 7 juni 2021 21:10

Söndag morgon tidigt pallrade jag mig ur sängen och drog igång kaffebryggaren.
Klädde mig och gjorde mig klar för en lång lång arbetsdag.
Packade så in grejer i min bil.
Väntade in kollegan som åkte från sin sommarstuga i Stallarholmen.
Han ställde sin bil här och vi för tillsammans till depån i Västerås.

Där väntade Vsk bussen som vi gjorde redo för en resa till Falkenberg med Vsk herrar i Superettan.
Mina grabbar, mitt härliga lag somjag älskar att köra.

Nu behövdes det två förare för att få allt att fungera tidsmässigt.

Vi anlände till Iver Arena i Västerås straxt efter 6 på morgonen.
Lastade in mat och dryck som skulle med, samt allt annat.
Jag hade med kaffebryggare.

Lämnade Västerås med mig vid ratten och körde mot Falkenberg.
Plockade upp en spelare i Örebro och rullade vidare i den varma morgonen på självaste Nationaldagen till Alingsås Golfklubb för lunch.
Laget och kollegan var och åt medans jag vände buss, parkerade och bytte förarkorten i färdskrivaren.
Det var kollegans tur att ta över ratten.
Jag hade kör drygt 4 timmar.

Vi rullade vidare och kom så småningom till Falkenberg tågstation där vi plockade med en deltagare till.
Vidare till Falcon Alkoholfri Arena där matchen skulle spelas.
Då var klockan 13.30 och det var +26 grader ute och gassande sol.

Urlastning och bussen placerades så jag kunde dra en sladd till ett utrymme för att få ström till ugnen i bussen.
Området runt bussen spärrades av.

Matchen spelades i tryckande värme och solsken.
Det syntes att grabbarna var påverkade av hettan.
Jag såg första halvlek och sedan gick jag till bussen för att värma lasagnen som var med.
Den skulle ätas efter matchen i bussen.
Bryggde två kannor fräscht gott kaffe till hemresan.

Det var fruktansvärt varmt och jag måste ha bussen igång för att det skulle vara drägligt när det var dags för hemfärd.

Matchen förlorade vi tyvärr och vid 18 tiden började vi rulla hemåt.
Stannade vid en Coop så grabbarna fick handla.
Jag körde sedan till Mariestad där vi bytte förare.
Släppte av tränaren utanför Göteborg där han bor först.

Kollegan körde resten av vägen hem och vi släppte av alla vid 23.45 på Iver Arena.
Jag städade buss medans kollegan körde till depån.
Sedan hjälptes vi åt med allt.
Tank, städ, tvätt, och toan.
Kunde rulla hemåt vid 1 tiden på natten.

Jättetrötta båda två.
Kollegan tog sin bil hem och jag lastade in allt jag hade med.
Bytte om tog mig ut till poolen i den sköna sommarnatten.
Somnade nån gång mellan 2.30 och 3.

Härlig resa med mitt Vsk.
Tycker jättemycket om dessa körningar.


Av Sirpa - 7 juni 2021 20:14

Min chef på Merresor ringde mig i Fredags när jag skumpade runt på skolkörning med liten buss.
Jag hade precis släppt av sista barnet.

Det blev jubel och faktiskt en tår i ögat av glädje över beskedet hon levererade.

Jag har fått en fastanställning på Merresor som Beställningsförare med start 15/8.
Jag är ju nu endast timanställd hos Transdev som hyr ut mig till Merresor.
Men nu vill Merresor ha egna fasta förare och jag är en av dessa tre som får anställning i augusti.

Känns jättebra!
Det är ju Beställningar jag vill köra och inte skolkörningar eller linjetrafik.

Skrev så på Anställningsbeviset på Söndag morgon när jag kom till depån i Västerås.

Efter all den kamp och allt kringflängande som varit ända sen jag fick gå ifrån Björks Buss tillsammans med 10 andra kollegor, så är det här drömmen.

Få jobba med det jag vill och på det sätt som fungerar för mig och mitt liv.

Nu har jag 3 kördagar kvar på Tuna Trafik och sedan Tjänsteledig tills jag slutar där helt 30/6.

Sådan lättnad!
En Arbetsgivare och En depå från 15/8.
Självklart kan det hända att jag behöver rycka ut och köra från en annan Merresordepå men det är ändå samma bolag

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards