Alla inlägg den 24 juni 2021

Av Sirpa - 24 juni 2021 10:03

Var vaken tidigt imorse och bloggade, funderade över kommande jobb och blev sedan som tur sömnig igen och kunde somna om.
Vaknade 7. Bytte snabbt till träningskläder och gav mig ut för att gå några kilometer.

Kroppen seg och grinig en stund men gav med sig efter ett par kilometer.
Det är ju inte roligaste området att gå i men det gjorde inget.
Viktigast var motionen.




Det är ett mäktigt hotell jag får möjligheten att bo på.
Scandic Victoria Tower.

Det enda jag saknar här är möjligheten att få öppna ett fönster för att få frisk luft på rummet.
Utsikten är fantastisk från 19:e våningen.
Man ser långt.
Byggnaden i sig är bara glas

Efter en välbehövlig dusch och skjortstrykning var det dags för frukost.
Nu under pandemin måste man redan kvällen innan bestämma vilken tid man vill äta sin frukost.
Det är för att begränsa mängden gäster i restaurangen.

Jag hade bokat 9.00 för att hinna motionera och duscha först.
Gott var det när det väl var dags.

Ligger nu och vilar en kort stund.
Ska straxt packa och fixa kaffe till senare i thermos.

Ska vara framkörd 11.30 vid KTH.

Av Sirpa - 24 juni 2021 04:59

Onsdagen började jag med att jobba mig ur sängen när väckningen fått mig ur den sköna sömn jag äntligen fick fatt i på småtimmarna.
Det blev kanske 4 timmar jag fick ihop.

På med kaffe och frukost fram åt katterna.
Tömde brunnen på det som runnit till under morgontimmarna.
Vi är lite less på att vakta den där jäkla brunnen dygnet runt
Hoppas på ny pump så snart som möjligt. Den är beställd och ska bara sänkas ner och sköta jobbet automatiskt.

Fyllde thermosar att ta med och tog en kopp kaffe medans jag gjorde mig klar.
Först ett svalkande skönt dopp i poolen.
Tog på träningskläder.
Med väskad packad och redo för två dagars intensivt jobb satte jag mig i bilen och åkte till depån i Västerås vid 7.45

Tvätthallen var nu fixad så jag tog först dubbeldäckaren jag skulle ha i dagarna två och tömde och rengjorde toan.
Fyllde sanervätska och tvättade bussen utvändigt.
Kopplade på släpet och ställde ekipaget redo för avfärd.

Tog sedan och gjorde samma sak med Vsk bussen jag haft till Sundsvall.
Fick ju slut på arbetstiden när jag kom hem med den tisdag natt.
Nu blev allt klart.
Ingen får skitig buss efter mig!!

Bytte om till uniformen och for iväg mot Värmland och Kollot i Djuprämmen.
Framme 13.30 Parkerade i läge för lastning och gick sedan ner till vattnet.

Älskar detta ställe på jorden.
En udde med vatten som är så härligt att se ut över och bada i.
Bytte om till badkläder och sänkte ner min vid det laget rätt så trötta och varma kropp.
Så härligt!

Belöningen för allt arbete jag redan haft denna dag. Mådde som en prinsessa där jag låg och simmade runt och pratade med en av kolloledarna som sopade rent bryggan efter det gäng som lämnat gården.
Allt skulle fixas klart för nästa omgång kolloungar.
Mina kollegor hade hämtat nästan 100 barn straxt innan jag anlände och var då på väg mot Stockholm.
Jag skulle ta med de större ungdomarna som var över 65 till antal.

Måste sedan slita mig ur det sköna vattnet och återgå till min arbetsplats.
Bytte om i bussen.
Tog lite foton över vattnet.
Det var mulet och helt vindstilla.
Tydligen hade detvarit väldigt mycket knott under de dagar som gått.

Rullade fullastad och tidig från området vid 14.40
Skulle åka 15.00 egentligen men allt blev snabbt klart och vi kunde åka.

Bra rull mot Stockholm.
Ett lastbilshaveri och en tidigare olycka i Stockholm sinkade oss lite men tack vare vår tidiga avfärd var vi framme i tid.
Urlastning.
Jag ställde färdskrivaren på rast och städade ur övervåningen.
Det fanns en hel del att göra där.
Allt måste bli klart för nästa gäng skulle lastas nästkommande dag.

När allt var klart ca 50 minuter senare så åkte jag till Frihamnen och tömde toan på ett ställe där vi kan fixa sånt.
Guld värt.
Sedan full rulle mot hotellet.
Scandic Victoria Tower i Kista.
Parkerade på min vanliga plats en bit från hotellet. Utanför var det fullt redan.
Jag kom ju inte förrän 20.30

Checkade in.
Köpte med ett par Polarklämmor med den Voucher på 50:- hotellet ger för varje natt.
Upp på rummet på 19:e våningen.
Trött, svettig och hungrig.
Duschade och bytte om till nattlinne direkt. Bryggde kaffe och kröp ner i bädden med kaffe, renklämmor och kände hur trött jag verkligen var.
Klockan var då 21.30

22.30 släckte jag och sov som ett barn ganska snabbt.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards