Direktlänk till inlägg 7 juni 2021

Lång och kul resa

Av Sirpa - 7 juni 2021 21:10

Söndag morgon tidigt pallrade jag mig ur sängen och drog igång kaffebryggaren.
Klädde mig och gjorde mig klar för en lång lång arbetsdag.
Packade så in grejer i min bil.
Väntade in kollegan som åkte från sin sommarstuga i Stallarholmen.
Han ställde sin bil här och vi för tillsammans till depån i Västerås.

Där väntade Vsk bussen som vi gjorde redo för en resa till Falkenberg med Vsk herrar i Superettan.
Mina grabbar, mitt härliga lag somjag älskar att köra.

Nu behövdes det två förare för att få allt att fungera tidsmässigt.

Vi anlände till Iver Arena i Västerås straxt efter 6 på morgonen.
Lastade in mat och dryck som skulle med, samt allt annat.
Jag hade med kaffebryggare.

Lämnade Västerås med mig vid ratten och körde mot Falkenberg.
Plockade upp en spelare i Örebro och rullade vidare i den varma morgonen på självaste Nationaldagen till Alingsås Golfklubb för lunch.
Laget och kollegan var och åt medans jag vände buss, parkerade och bytte förarkorten i färdskrivaren.
Det var kollegans tur att ta över ratten.
Jag hade kör drygt 4 timmar.

Vi rullade vidare och kom så småningom till Falkenberg tågstation där vi plockade med en deltagare till.
Vidare till Falcon Alkoholfri Arena där matchen skulle spelas.
Då var klockan 13.30 och det var +26 grader ute och gassande sol.

Urlastning och bussen placerades så jag kunde dra en sladd till ett utrymme för att få ström till ugnen i bussen.
Området runt bussen spärrades av.

Matchen spelades i tryckande värme och solsken.
Det syntes att grabbarna var påverkade av hettan.
Jag såg första halvlek och sedan gick jag till bussen för att värma lasagnen som var med.
Den skulle ätas efter matchen i bussen.
Bryggde två kannor fräscht gott kaffe till hemresan.

Det var fruktansvärt varmt och jag måste ha bussen igång för att det skulle vara drägligt när det var dags för hemfärd.

Matchen förlorade vi tyvärr och vid 18 tiden började vi rulla hemåt.
Stannade vid en Coop så grabbarna fick handla.
Jag körde sedan till Mariestad där vi bytte förare.
Släppte av tränaren utanför Göteborg där han bor först.

Kollegan körde resten av vägen hem och vi släppte av alla vid 23.45 på Iver Arena.
Jag städade buss medans kollegan körde till depån.
Sedan hjälptes vi åt med allt.
Tank, städ, tvätt, och toan.
Kunde rulla hemåt vid 1 tiden på natten.

Jättetrötta båda två.
Kollegan tog sin bil hem och jag lastade in allt jag hade med.
Bytte om tog mig ut till poolen i den sköna sommarnatten.
Somnade nån gång mellan 2.30 och 3.

Härlig resa med mitt Vsk.
Tycker jättemycket om dessa körningar.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards