Alla inlägg den 15 juni 2021

Av Sirpa - 15 juni 2021 20:21

Nova vet hur man gör för att komma åt att tvätta hela kroppen.

High five

Av Sirpa - 15 juni 2021 13:50

Har en sån där dag då det är svårt att hålla tempot uppe.

Vaknade inatt men lyckades somna om och sov till nästan 8 imorse.
Tog en tablett inatt då det kändes att en migränattack var på gång.
Det är ovanligt för mig att sova så långt in på dagen.
Tydligen behövdes det.


Gick upp och tog ett dopp i poolen först av allt. Laddade kaffebryggaren.
Poolvattnet fick mig att kvickna till, vilket var nödvändigt då jag skulle iväg med en gräsklippare och få den fixad.

Lyfte in den i bilen med gemensamma krafter dottern och jag.
Stor och tung maskin.
Bredare än den lilla lätta jag har och den har dessutom självdrift.
Mycket snabbare att klippa med.

Tog en kaffe och for sedan iväg.
Klipparen var snabb att fixa.
Mest bara osmord och dåligt servad.
Körde hem snart igen och käkade frukost med tjejerna.

Ute är det idag blandat väder.
Blåser rejält stundtals så grejer flyger och far. Bara att plocka undan löst.

Tog loss mitt madrasskydd från den Wellpur madrass jag har i min säng.
Som tur tvättbar vilket kan behövas då och då efter svettnätter.
Perfekt att hänga ut i blåsten då det torkar snabbt.

Nu är den redan satt tillbaka på madrassen 4 timmar senare. Så snabbt var det fixat en blåsig sommardag.

Känner mig så drygt trött idag bara och det irriterar mig ordentligt.
Ledig dag från jobb och det finns att göra härhemma.
Visst har det varit ett par rejäla arbetsdagar men båda har varit härliga och energigivande.

Kanske kräver jag lite för mycket av mig själv.
Tog nyss beslutet att vila resten av dagen iallafall.
Poppade upp en påse med Micropopcorn med smörsmak.
Ligger i sängen och slöar bara.

Av Sirpa - 15 juni 2021 12:19

Igår var det tydligen något rejält elfel hos SJ då tågen inte gick.

Jag var iväg och körde Tågersättning från 5.20 på morgonen till 17. 30 igår.
Först några vändor mellan Västerås och Sala via Ransta.
Spetasvändningar på båda ändor tills jag var tvungen att ta 45 minuters rast i Sala.

Det tog bortåt lunchtid innan det kom flera bussbolag och hjälpte till.

Körde sedan sist av allt en tur och retur Väaterås Enköping innan allt rullade igång igen.
Hörde att det varit struligt i tre dygn med tågen.

Resenärerna missnöjda och det har jag full förståelse för
Vi busschaffisar får ta alla frågor om tågen och jag hade inga svar att ge utan hänvisade till resenärens egen researrangör.

De flesta var ändå vid gott mod och tacksamma när det kom en buss.

Jag städade och fixade min buss innan hemfärd och var fruktansvärt trött när jag landade hemma straxt innan 19
13 timmar med mestadels körning åt något håll kändes.
Skulle tro att kvoten på 10 timmars körtid blev uppnådd.

Hade ändå en av mina favvisbussar så dagen blev jättebra.
Träffade mysiga kollegor jag inte sett på länge.

Av Sirpa - 15 juni 2021 04:05

Vaknade av att någon hojtade Hallå.
Jag svarade och insåg att det var jag själv som hojtat i sömnen

Kunde inte somna om så det fick bli en kopp kaffe och ett dopp i poolen, utan en tråd på kroppen.
Jätteskönt!
3.05 på morgonen och +15 i vattnet.
Kröp ner i varma sängen igen, sval och behaglig.

Hade nog drömt mycket innan jag vaknade genomsvettig.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards