Direktlänk till inlägg 17 maj 2022

Vaken i natten

Av Sirpa - 17 maj 2022 03:04

Veckan som gått blev riktigt tuff arbets och orkesmässigt.
Framförallt helgen som blev tidsmässigt i timmar som en hel vecka. Dvs 38 timmar i arbetstimmar med betalning för 30 timmar. Resten av tiden enligt rådande lagar raster som jag tillbringat i bussen med medhavd mat hemifrån.

Så jag är just nu jättetrött!
Så övertrött att jag har svårt att komma ner i varv och sova som jag borde.

Kom hem igår vid 17.30 tiden och orkade inte göra mera än bara äta, tvätta mina jobbarkläder och plocka med lite grejer till husbilen.
Mådde riktigt dåligt!
Kändes som hela kroppen och framförallt huvudet var helt ur lag.
Det var Söndagen som knäckte mig.
Jobbade hela ramtiden på 15 timmar i väldig trafik, mycket människor, lite vila och kunde inte lämna bussen på hela tiden.
Nyköping-Stockholm, Cityterminalen, Arlanda x 2. Asfaltsjobb på E4:an och döstressade 08:or i trafiken.
Det förklarar allt!

Återkom depån på kvällen helt slut och likaså min arbetsramtid den dagen.
Planering en sak och verkligheten nåt helt annat med trafikläget och annat som styr.

Pjuh!
Somnade utmattad måndag kväll vid 21 tiden och vaknade vi 2 inatt, igenomsvettig och kroppen spänd som en fiolsträng.
I drömmen jag vaknade ur letade jag efter en kaffemugg som jag aldrig fick möjlighet och tid att hitta för något annat kom emellan ständigt.

Ligger nu vaken med tjut i öronen och hög puls.Försöker varva ner men det är svårt.
Två dagar veckovila ligger framför mig och jag har jättemycket att göra härhemma dessa två dagar

Gräsklippning är viktigast. Många timmar av klippning väntar.
Sedan fortsatt tvätt och städ av husbilen. Bädda rent och städa hemma.
Åker först till Ikea idag tisdag med min äldsta dotter så vi får lite tid tillsammans.
Jag vill få upp poolen hemma så vi kan börja bada. Det är för mig en skön avkoppling i tillvaron, att kunna doppa mig innan dagens arbete och likaså efter hemkomst

Dotterns förtält ska upp också vid husvagnen som nu står på gräsmattan och väntar på sommaren och avkoppling vid den lilla poolen.

Blommor behöver planteras om, de växer ur sina krukor
Spindeldamen måste få mat så köpa syrsor är nödvändigt senast imorgon.

Jag måste få iväg ett paket med kvarglömda saker till Luleå som gänget från söndagen glömde i bussen.

Någonstans i detta skulle jag behöva sova och vila, koppla av någonting iallafall då det är dags att jobba igen torsdag.
Då bär det iväg till Göteborg i dagarna två med hotellövernattning.
Kommer ner sent och åker igen tidigt nästa dag så det blir verkligen bara övernattning.

Nu ska jag ge katterna lite tidig frukost och släppa ut.
Fixa mig kaffe och försöka sova nån timme till.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards