Alla inlägg den 25 maj 2022

Av Sirpa - 25 maj 2022 11:35

Jag ligger efter rejält med bloggandet från mina resor.

Gjorde en helt fantastisk resa med ett härligt gäng från FUB i Västerås till Göteborg förra veckan.
Åkte Torsdag och kom hem Fredag

Vi åkte först till hotellet vi skulle bo på i Göteborg. Då hade vi gjort två stopp längs färd så alla fick sträcka på sig och sedan äta lunch.
En timme efter incheckning for vi så vidare till Partille Arena och gänget bowlade i ett par timmar innan det var dags att äta Grillbuffe i restaurangen

Även jag fick äta och det var supergott.

For sedan till hotellet och jag gjorde kväller efter att ha parkerat bussen.
Städat ur gjorde jag redan tidigare.

Fick ett mysigt rum och jag hade svårt att komma ner i varv efter en lång dag och flera destinationer.
Gänget jag åkte med var funktionsnedsatta så det tog extra tid och kraft vid varje lastning.
Helt underbara glada, goa och rara människor.
Personal, föräldrar och andra fanns ju med och hjälpte till hela tiden så allt gick superbra.

Sov endast 4 timmar den natten men vad gjorde väl det. Vilade ju ändå en massa timmar.

Upp vid 6.30 och duschade.
Ner och åt frukost. Tittade till bussen och packade ihop mina pinaler.
Framkörd 9.15 så vi kunde lämna hotellet och åka vidare till Slottskogen

Gänget skulle ju delta i Specialvarvet och starten för första deltagarna var 10.30 och sen skulle resten starta 11.00
3.0 km eller 2.1 var sträckorna.

Vi bussar stod parkerade i rad och jag gick bort till starten och peppade gänget som var jättetaggade.
Sedan till Målområdet och hejade in trötta deltagare den sista biten.

Så imponerande prestation av alla.
Med rullstolar, rollatorer och kryckor tog sig många fram och ledsagare som jobbade på till max för att få med sina in över mållinjen

Sedan fick alla medaljer
Även jag som var gängets bussförare.
Den medaljen är jag jättestolt över och så himla glad över att få tillbringa dessa två dagar med superglada, härligaste gänget jag någonsin varit med om under min långa busskarriär.

Lunchstopp i Vårgårda innan vi sedan åkte nonstop till Hallstahammar och Västerås.
Trött och jättenöjd städade, tankade och fixade jag bussen klar innan hemfärd för mig med. Sent på kvällen

Jag hade ju en arbetsdag direkt efter Göteborgsturen så det var bara att se till och komma isäng direkt.

Av Sirpa - 25 maj 2022 10:57

Jag köpte för några år sedan två Porslinsblommor av en kvinna som inte hade plats för dessa två.

Sedan dess har jag tagit skott och satt nya, så nu finns det 4 stora och några mindre i min samling härhemma.
Jag älskar ju blommor och fönstren knökafulla med växter och likaså amplar på sovrumsväggen.

Nu har de två nya som jag själv rotat och låtit växa upp till vackra gröna växter, börjat blomma.
Klasar med blommor som verkligen ser ut att vara gjorda av porslin.

Det är två olika sorter så klasarna skiljer sig lite i färgen.

Av Sirpa - 25 maj 2022 03:43

Fortsatte under Måndagen att rengöra min lilla husbil.

Markisen såg bedrövlig ut och det hade jag blivit varnad för redan.
Den var full av fläckar med mögel och smuts.

Fällde ut den helt och satte sedan igång att skrubba och gno.
Till min stora glädje så gick allt att få bort på den delen som är blå.
Men inte på det vita längst in.
Det får vara sålänge

Jag jobbade på i flera timmar och var helt slut i armarna och nacken av att jobba uppåt och ta i dessutom för att få kraft i skrubbandet.

Dottern fick med på bild hur jag gnodde och svettades

Lägger även ut bilder på hur det såg ut före rengöringen och resultatet.

Markisen är annars jättefin och hel. Som ny.

Visst blev den fin :)

Himmel och pannkaka vilket slit det är!!!
Men jag måste hela tiden ha det i åtanke att jag aldrig skulle fått köpa husbilen till så bra pris om den varit rekondad och iordninggjord.
Jag skulle aldrig haft råd att köpa den.

Så jag jobbar på så svetten lackar och ser det underbara resultatat vartefter.

Rengjorde alla bagageutrymmen också i måndags.
Det är ett stort bak och ett på höger sida.
Sedan gasolutrymmet och ett där toakassetten finns
Nu är allt rent och fräscht
Ska bara skaffa matta att lägga in på golvet i utrymmet bak så det blir mindre rörelse och ljud från saker som förvaras där.

Hämtade barnbarnen från skolan med husbilen och sedan fick den vara ett reseäventyr för barnen som låtsades att dom åkte till Gotland på hästtävling :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards