Direktlänk till inlägg 3 juli 2014

Vaknade tidigt

Av Sirpa - 3 juli 2014 04:29

Gårdagen var så fylld av händelser,arbete och praktiska delar så den sög verkligen kraften ur mig:)
Slocknade som ett ljus i min bädd där jag lagt mig tillrätta med en kopp gott the.
Var i stort sett mitt i ett textsamtal med en ny vän som jag har stort utbyte av att skriva med och lära känna,
Kändes dumt att inte ens ha sagt godnatt...jag somnade ifrån en fråga jag ställt istället.

Nåja:)Det kan inte hjälpas.
Min dag började redan vid 3 tiden och jag slocknade staxt efter 21,så det blev en del vakna timmar och dessutom fattig tillförsel av näring åt min kropp nu i slutfasen av kuren.

Nu har jag vaknat till en ny dag med nya tag.Har ledigt idag,för första gången på länge.
Lät chefen veta att jag rycker ut om något händer,så det kan ju bli en rivstart iväg:)Vem vet!

Ligger i min varma sköna bädd och dricker mitt morgonkaffe,äter mitt rostbröd som jag denna gång rostade i min alldeles egen brödrost här i vagnen:)
Känns jättebra!

Det är en sån härlig känsla att kunna glädjas över de små detaljerna i livet.
Brödrostar har jag ju haft mängder av genom livet i olika modeller...men just denna känns så Min :)

Den kostade 99:- på Coop och hamnade hos mig som värdesätter den så oerhört.

Jag har ett ljus tänt.
Lågan brinner stilla och utifrån hörs vindens sus i träden:)Det ser ut att bli en fin dag

Känner mig så lätt i hjärtat och så glad:)
Livet känns bra! Kanonbra:)

Om några timmar vaknar mitt lilla barnbarn och jag skall hämta över honom till min husvagn så hans mamma får lite välbehövlig sömn,med känslan att inte behöva vakna vid minsta pip.

Han ska få torr blöja och sin morgongröt:)
Lillkillen..mormors lilla Älskling!

Vi har kommit varandra så nära han och jag under de månader jag vistats här på gården,i mitt eget boende men ändå intill deras hus.

Jag och min dotter har också tagit ännu ett steg närmare varandra även fast vi redan var tajta sedan innan.
Min svärson har varit gudomlig mot mig,det syns att han trivts med att ha mig här de månader som den lille varit spädbarn.
Mina älsklingar alla tre

Lillkillen och jag ska sedan fixa med husvagnen.Jag ska väga gasolflaskan och kolla om det är dags fylla på innan Öland.
Vill få allt sädant klart innan Måndag.

Tisdag morgon är det dags att koppla på vagnen och ta med ekipaget till jobbet.När jag jobbat klart så bär det av nedåt landet.
Titti katt är självklart med:)
Vi hänger ihop i allt hon och jag.

Kommer inte orka åka så jättelångt första kvällen.
Stannar troligen i närheten av Norrköping och sover,fricampar innan jag utvilad kör vidare morgonen efter.

Så idag skall vi förbereda massor för att imorgon kunna jobba igen,likaså hela helgen.
Efter detta kommer jag att ha haft två jobbhelger i rad.

Väl nere på Öland väntar min andra älsklingsfamilj:)
Min yngsta dotter med sin familj.
Längtar så efter dem då vi inte setts på ett tag nu.

Vi kommer att hjälpas åt med att resa mitt förtält efter vi fått Sävsjö på den plats som väntar på oss:)
Där skall Alfred (husvagnen) stå uppställd resten av årets campingsäsong.
Känns härligt med tanken...säsongsplats på Öland:)
Betald och klar!

Jag och Titti kommer att vara där i nästan 6 veckor...Jihaaa!!!

Nu skall jag fixa till härinne så lillkillen kan vara hos mig.

Ser fram emot dagen:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards