Direktlänk till inlägg 19 juli 2014

Fullt upp:)

Av Sirpa - 19 juli 2014 12:20

Har haft ont om både tid och ork att uppdatera bloggen:)
Jag,min yngsta dotter och barnbarn åkte tidigt igår ifrån vårt älskade Öland för att möta upp mitt yngsta barbarn,i Norrköping.

Hans mamma och pappa åkte i sin tur från Eskilstuna.
Vi for iväg från Kyrketorp redan 4.30
Jag körde och det var lugnt i trafiken så det rullade på bra

Vi tog oss en paus i Söderköping

Morgonens soluppgång var helt bedårande vacker

Äterseendet mellan mig,alltså mormor och barnbarn var så jublande glatt.
Vi hade inte setts på över en vecka.
Härligt!

Saker lastades över i min bil och jag är glad att jag har en stor Volvo så vagnar och allt fick plats.
Bilbarnstol sattes fast med nogrannhet.
Kramar,tårar....ännu mer kramar och straxt var vi på rull tillbaka till vårt älskade Öland,med lillkillen med:)

Han somnade rätt snart.
Vi andra satt och sjöng och skojade,fikade,åt godis och rullade på.Vi lämnade Norrköping 9.30 så det var bra tid på dygnet att rulla nedåt.

Båda barnen var jätteduktiga och vi landade åter Kyrketorp vid 14 tiden.
Jag var jättetrött då!

Installerade lillkillen med allt som var med.Han fick mat och vilade ett tag.
Kunde då hjälpa min dotter att fixa med hennes födelsedagskalas.
Samma gäster kom som igår till min svärsons firande av hans födelsedag.

Jag var yr av trötthet när kvällen kom och lillkillen pigg och full fart.
Det var bara att hänga med i tempot.
Han kryper omkring med full fart och reser sig mot allt han kommer åt.
Han är som en pigg ekorre som far omkring.
Älskade unge:)

Vi kom isäng sent,klockan var 23 när jag släckte efter att han fått sin välling.
Det var inte tal om att få honom sova innan:)
Välsignade barn:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards