Direktlänk till inlägg 27 juli 2014

Vilsam morgon med Titti

Av Sirpa - 27 juli 2014 07:23

Vaknade jättetrött till mobilens glada väckningspinglande.
Kändes riktigt motigt i kroppen och hjärnan att gå upp.
Blev sent igår då mina kära grannar hade fest och det var livat länge:)

Det är jätteskoj att de har kul,vill absolut inte ta ifrån dem det roliga.
Vi har ju alla ledigt och semester på våran gata på campingen.
Lät härligt när de skrattade och skojade:)

Min yngsta dotters familj packade under kvällen för hemfärd idag,deras semester är slut för sommaren.

Vi skulle ha givit oss ut på en kortare strandpromenad men hon var för trött,som jag:)
Så vi avstod.

Bryggde på kaffe och tände ett ljus.
Gav min älskade sambo Titti,hennes frukost.
Hon njuter de gånger jag blir kvar i sängen extra:)
Då ska det pussas,klappas och kramas.Vi småpratar och hon svarar:)
Hon är så gullig min lilla livskamrat.
Vi har hängt ihop i 14 år.

Ute är det molnigt och det känns lite skönt med en mellandag från solen.
Det har ju varit varmt och stundtals gassande hett de sista dagarna:)
Fantastiskt semesterväder.

Ser ut att kunna bli regn idag.
Bra för familjen som ska hem för då känns det kanske inte lika motigt att åka.
Hade det varit sol och bad så har det varit jobbigare att lämna sommarparadiset.

Titti sitter ute i förtältet och pratar med någon:)det är troligen småfåglarna på tält och husvagnstaket som hon diskuterar något med.

Vi har dörren öppen ut i tältet och det är svalare idag,blåser lite.
Skönt att bara sitta här och må gott:)
Till tänt ljus.

Tänker på mina kommande veckor som är fyllda av aktiviteter av olika slag.De veckor jag har kvar av min semester här på Öland.
Tittis och min tid:)

Nu har hon lagt sig tätt intill mig och spinner förnöjsamt.
Min lilla Älskling:)
Jag är så glad för varje dag vi får tillsammans hon och jag.
Tacksam för att det finns möjligheter att leva vidare trots sjukdom.
Hon har ju diabetes min lilla.
Jag ger henne Insulinsprutor varje dag.
Ser på henne hur hon mår och de dagar då det var livat här hos oss i vagnen med lilla barnbarnet,fullt stoj nästan dygnet runt,så visade hon sin godhet,klokhet och kärlek till sina nära.
Hon hade en ängels tålamod trots lite ryck i pälsen och hårdare klappar som det blir från en 10 månaders bebis:)
Hon är underbar!

Hon har ju varit med så länge att hon vet att ingen vill henne ont.
Jag litar på henne också,att hon inte slår tillbaka.
Hon kan säga till på skarpen och sedan går hon istället för att göra något.
Hon förstår.

Nu håller hon span på en fluga som sökt sig in i husvagnen

Flugsmällan ligger bredvid henne:)

Nu ska jag ta mig den andra koppen kaffe för idag och planera min dag lite,men bara lite:)för detta får vara en lite mellandag totalt sett:)

Drällaruntochgöraingenting kanske:)
Behövs sådana dagar också i livet

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards