Direktlänk till inlägg 30 juli 2014

Åska och ösregn

Av Sirpa - 30 juli 2014 10:08

Vaknade denna Onsdagsmorgon till dundrande åskväder och regn.
Skönt,känner jag:)
Behöver lite upphåll från solen,göra lite annat.

Titti katt fick sin efterlängtade frukost ute i förtältet och jag mitt morgonkaffe,rostbröd med ost och Blåbärssylt.
Satt och avnjöt den i sängen.

Husvagnen är lite av torkskåp för min tvätt från igår.Det är så fuktigt i förtältet så inget torkar.
Vagnen funkar bra.

Satt och funderade på vad jag ska hitta på idag.
Tog beslutet att åka till Kalmar och se Kalmarmilen.
Det brukar vara ett härligt lopp.
Är inte i form för att starta själv,inte iår,kanske nästa.

Tills det är dags att åka pysslar jag med lite allt möjligt som jag inte tar mig tiden till när det är sol och fint ute.

Kardade Titti bla.Har märkt att hon fäller rejält när det varit så varmt.
Hon tyckte att det var så skönt.
Vi håller på och kardar tills hon själv säger ifrån,ibland klappar hon till mig med tassen som signal:)

Det blev en rejäl hög.

Måste ju vara jätteskönt för henne att bli av med allt detta hår.
Vi kör en vända imorgon igen då hon hämtat sig från denna vända.
Kardning påverkar även katters blodcirkulation,som massage.

Skulle vilja ta ett bad i havet innan dusch men vågar inte förrän åskan drar sig härifrån.
Det är varmt ute ändå så ett bad lär vara superskönt.

Har städat i vagnen lite.
Sms:at med syrran och min yngsta dotter.Lite andra vänner som gärna har check på hur jag har det ensam här på Öland nu.
Jag trivs:)
Superskönt att vara som den jag är och göra det jag vill:)

Det mullrar på just nu så det känns i backen:)
Tycker om åskväder,så jag njuter.
Om det får ladda ur ordentligt så blir det härligt friskt i luften efteråt.
Naturen behöver regnet då det är väldigt torrt.

Nu ska jag ta på lite förmiddagskaffe och fylla på mitt vattenförråd i kylen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards