Alla inlägg den 8 augusti 2014

Av Sirpa - 8 augusti 2014 01:25

Hade inte planerat att blogga nu för jag har såpass mycket att göra.
Var fruktansvärt trött när jag lade mig tillrätta i sängen,hemma hos min dotter med familj här i Eskilstuna.

Hela dagen har gått åt till att följa utvecklingen av brandbekämpningen.
Radion har stått på i min nya lägenhet,dit jag kört två fullproppade billass under dagen.
Har även lyssnat i bilen till och från Kungsör.

Människor kämpar och jobbar med att hålla branden stången.
Så oerhörda insatser görs av både privatpersoner och företag.

Planen från Italien och Frankrike bombar elden med mängder sv vatten som de så skickligt glider ner och tar med sig från sjöar under flygning.
Vilka piloter!
Långa dagar jobbar de för att hjälpa oss.Fantastiskt

Har börjat förstå att det inte kommer att behövas några större evakueringar så jag som bussförare har tagit beslutet att fortsätta min Ölandssemester.

Vill så gärna njuta av tillvaron på mon älskade ö och göra något av det jag planerat de dagar som nu är kvar.

Flytten som jag påbörjade igår har gått bra.Har kört 5 fullproppade laster med min V 70 som rymmer massor.
Burit upp från källaren här på Prästgården och fyllt Volvon.
Kört till Kungsör och där burit uppför de tre trappavsatserna som det är till min lilla lya.
Det är stökigt värre där:)

Kartonger och prylar överallt,blandat med mattor och mindre möbler.

Det har varit varmt idag så det har varit svettigt.

Blev lite ledsen och besviken också i lägenheten imorse när jag började packa upp porslin i köket.
Ser då hur slarvigt städat det var!
Rent ut sagt äckligt med flott och damm på hyllor och ugnsplåtar som inte gjorts rent alls...

Så snuskigt!!

Köksfläkten stank av cigarettrök och filter saknades helt.
Jag mådde illa!!

I detta skulle jag bo...nej tack!
Kontaktade hyresvärden och skickade över bilder dit.
Blev lovad att få dit en flyttfirma på Måndag att städa.
Så bra!

Fortsatte köra och bära grejer men lät bli att plocka in.
Mitt vindsutrymme är ju inte heller tömt så jag får ställa in allt i lägenheten sålänge.

Undrar om jag är för snäll?
Ska jag verkligen betala hyra för hela månaden när det ligger hinder i vägen för inflytt?

Ska ta upp detta när allt är ordnat.
Jag har ju inga orimliga önskemål direkt.Tomma rena ytor är det jag begär.

Min äldsta dotter och jag bestämde oss för att sticka till husvagnen på Öland med Titti katt och mitt minsta barnbarn.
Vi åker tidigt Fredag för att komma ner i dräglig tid.

Jag tvättade Volvon efter flyttsmuts och skräp.Lastade in barvagn och kattlådor.
Dottern monterade barnstol.

Vi var till Maxi och handlade tidigare på dagen.Jag köpte lite till lyan att ha när jag landar hemma om en knapp vecka igen.
Basvaror.

Min dotter har tvättat barnkläder i mängd och parti i två dagar nu.
De skall skänkas i en insamling till behövande från branden.
Går inte allt åt där går kläderna till flyktingbarn som finns här i Eskilstuna och som också behöver hjälp.

Så något gott pågår hela tiden.

Andra dottern hjälpte militären med att bli skänkta headsets som de behövde för kommunikationen under brandbekämpningen.

Min andra svärson har också varit jourförare inför eventuella evakueringar med buss.
Så vi drar strån till stacken.
Såsom väldigt många andra människor också gör.

Nu får vi be och hoppas att de fantastiska brandbekämparna lyckas få ner branden och till sist släcka den så människor kan återvända till sina hem.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards