Alla inlägg den 11 augusti 2014

Av Sirpa - 11 augusti 2014 19:17

Det stämmer så oerhört bra att man får mer energi av att träna.

Efter mitt regnpass på en mil imorse var jag sedan superpigg.
Något som är viktigt bara är att tillföra energi.
Likaså vätska.
Även fast det var lite kyligare och regnade så krävdes det vätska.
Svettas gör man ju ändå.

Jag blir glad av mina träningspass:)

Av Sirpa - 11 augusti 2014 19:03

Jag älskar havets alla skiftningar.
Oavsett det är klarblått och spegelblankt eller om stormen ryter och vågorna går höga.

Denna morgon vaknade jag till regndropp på husvagnstaket.
Hörde hur vågorna brusade och det var saltdoft i luften.

Gav mig ut efter en kopp kaffe.
Smög mig ut från husvagnen för att inte väcka mitt lilla barnbarn 11 månader och hans mor som sov sött ännu,då vid 5.45 tiden.

Havet var så vackert när jag gav mig ut längs stranden i den tungtrampade sanden.

Hann gå ca en kilometer då det började regna.
Det blåste på ryggen på mig och därifrån kom också regnet vräkande med full kraft.
Det gjorde ingenting:)
Hade bara fullt sjå att skydda min iPhone från vätan.
Joggade bitvis för att snabbare komma undan det värsta regnet.

Vek så av mot skogen vid Böda Sand.
Inte mycket liv på den campingen.
Vilken skillnad mot högsäsongen i Juli.

Jogg/powerwalkade åter till vårt boende.
Landade dyngsur i förtältet:)Det bara rann om mig.
Så snabbt till att få av mig skor och kläder för att inte bli så kall.

10 km i regn blev dagens träning.
Vi åt frukost innan jag unnade mig en skön dusch.
Havet hade lugnat ned sig vid det laget och regnet avtagit.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards