Alla inlägg den 18 februari 2015

Av Sirpa - 18 februari 2015 11:12

Om det är någonting jag är fullständigt utanför i så är det Pensionsparande och försäkringar.

Det är så grymt tråkiga men ack så viktiga saker att vara insatt i.
Jag får rysningar så fort det kommer ett brev på posten från någondera ställe.
Går i några dagar och tittar på kuvertet innan jag ens öppnar det.

Att sedan läsa breven är rena grekiskan för mig, hur jag än försöker att intala mig själv att det är ett måste.

Nu kom det så ett brev om att jag skall ändra mitt Pensionssparande...
Hjälp!!
Jag läser och läser och förstår inget av det som står.
Vad är det jag ska välja?
Vad ger detta mig?
Väljer jag rätt eller blir det helt galet???
Försvinner mina sparade slantar om jag gör fel?
Gahh!!!

Fy bövelen!
Jag vågar heller inte ringa och prata med någon av dessa rådgivare som det finns telefonnummer till, just bara för att jag inte vill bli ikullpratad och övertygad om att skaffa något jag inte vill ha.
Känslan att de sitter på sin sida av luren och ska ha vinning av mitt samtal och mitt val.Det är ju deras levebröd och fullt förståerligt.

Nu tog jag detta med min käresta och han är som tur mer intresserad och insatt än jag så han får ge mig stödet att våga göra ett val.

Jag vill gärna förstå vad det är jag läser....men nu gör jag inte det.

Vill hellre lägga energin på något som jag känner ger mig något i gengäld.

Någon som känner på samma vis?
Jag kan ju inte vara den enda...tror jag :)

Av Sirpa - 18 februari 2015 07:45

Askonsdagen.
Idag inleder jag den kristna fastan och det innebär för min del att jag inte kommer att äta någonting med tillsatt socker i.

För mig blir det en utmaning och en uppoffring som blir kännbar.
För så fort min förkylning givit med sig, kommer jag att fortsätta min träning inför Göteborgsvarvet.

Det är meningen med den kristna fastan att vi ska känna att det är någonting vi avstår ifrån, som kräver något av oss.

I stort sett allt innehåller socker idag och att inhandla sockerfritt tar en stund.
Jag kommer att lägga ut den extra tiden att botanisera i affären på jakt efter sockerfritt.

Har gjort det förr och det är häpnadsväckande att läsa på olika produkter, hur mycket socker dessa innehåller.
Till och med skivad rökt påläggsskinka är det socker i ?!!
Det finns utan, men den får man leta efter kan jag lova.

Jag kommer att om en vecka då kroppen vant sig av med sockret att också ta hjälp av en app i mobilen, att checka av allt jag äter för att se balansen mellan fett, kolhydrater och protein, samt den totala mängden av kalorier per dygn.
Det är bra att få den kollen för det är ju så lätt att stoppa i sig alldeles för mycket, i förhållande till hur mycket vi förbrukar.

Gårdagens frosseri i form av semla och annat gottigt känns i kroppen idag.
Svullen och snorig :)
Nu skall här bli andra tag!
Bara denna grömmade förkylning ger med sig så skall jag börja cykla till och från jobbet igen.

Längtar!

Det är bara dagar bort nu.
Så skön känsla att veta, att jag själv kan påverka mitt mående genom att röra på mig ordentligt.
Det ger en känsla av välbehag och massor med extra energi och ork.

Håller också förkylningar borta.
Bara jag passar mig från att vistas bland förkylda direkt efter hårt träningspass.
Det är då immunförsvaret är nedsatt nån timme.


Inleder nu 40 dagar utan socker!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16
17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards