Direktlänk till inlägg 3 april 2015

Äntligen på väg

Av Sirpa - 3 april 2015 07:34

Vaknade denna Långfredagsmorgon på en rastplats söder om Västervik.
Fåglarna sjunger utanför i träden, några bilar far förbi ute på vägen.

Intensiv dag och kväll lagd bakom.
6 timmars god sömn på det:)
Nu känns allt bra, vi är på väg till vårt älskade Öland.

I andra husvagnen, som står parkerad framför mitt ekipage, råder lugnet.
Där sover min yngsta dotter med min fina svärson och deras tre barn.
Även en Bassetvalp och katt finns i den vagnen:)
Fullt hus med mina älsklingar <3

Känns fint nu när besiktningen av min vagn gick jättebra, likaså gastrycket.
Allt i toppskick nu.
Tryggt med vetakapen att gasledningarna är hela och fina, då natten har värmts upp av gasol.

Onsdagen gick snabbt.Långt arbetspass som genast ledde till nattvila.

Skärtorsdagen hade jag först några timmars arbete innan ihopplock av vagn, lite handtvätt av underkläder.
Var också till Blodcentralen för första provtagning inför givning.
En trevlig stund på lugnt ställe, ser fram emot att bli givare igen.

For ner på stan, hämtade ut Tittis sprutor samt lite värkmediciner åt dotter.
Köpte även migränmedicin åt mig själv för jag har ju en förmåga att få migränattack efter en hektisk tid, när jag sedan slappnar av och vilar.

Min gode vän och kollega tog en kopp kaffe med mig i vagnen, vi talade om campingliv och husvagnar.
Han är så rar som hjälper mig med sådant jag behöver.
Sådana vänner är jag rädd om.

Jag hoppas att jag vid tillfälle kan återgälda hans godhet.

Körde några timmar till innan det så var dags för min ledighet.
Tillönskade mina fina kollegor en Glad Påsk över bussradion (inte tillåtet egentligen) men jag ville få ut hälsningen till alla som var i tjänst och även tacka för all hjälp jag fått.
Med tjänstebyten och annat.

Sedan dags för dusch, lite mat.
Kopplade på vagnen och ställde allt klart i väntan på dotter med familj som plockade upp barn längs vägen från Surahammar.

Vid 20 tiden kom vi så iväg

Det var lugnt i trafiken sånär som på några långtradare som försökte trycka oss av vägen i sin jakt på körtid.
Sanslöst vilket tempo det är på den tunga trafiken.Strid på kniven känns det som ibland.
Rent av livsfarliga situationer.

Landade på denna rastplats, som jag i stunden inte vet namnet på, söder om Västervik.

Vi är på väg :)
Till 5 dagars ledighet på Öland

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 30 april 14:05

Om några timmar tar vi steget över i Maj månad. Tiden går med rasande fart och jag har som vanligt haft fullt upp med jobb. Körde mina 6 dagar Tågersättning mellan Kristinehamn och Oslo. Sedan ledig Fredag då jag åkte hem till Etuna med jobbets ...

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards