Direktlänk till inlägg 7 april 2015

Svårt lämna Öland

Av Sirpa - 7 april 2015 17:13

Gick ju upp tidigt imorse för att plocka med allt som skulle vara klart inför hemfärd.
Åt en god frukost och njöt av friden.
Hade duschat redan och tur var väl det då jag klantade till det ordentligt.

Reste mig ur soffan och skulle hämta något...hör hur något fräser och sprakar och inser att mitt hår brinner i topparna på vänster sida.Hade lutat mig över ljuset jag hade tänt på bordet...
Det gick så fort allt, släckte det direkt.
Tur att håret var blött så det var inte mycket som hann förstöras.
Kanske 3 cm på en liten test.
Huu...så det luktade illa.
Jösses vilken grej:)
Kunde skratta åt det efteråt.
Syntes ingenting när jag borstat håret, tack vare att jag har så långt och tjockt hår.

Diskade på bordet ute.
Njöt av utsikten med havet en bit bort.
Packade ner kylmaten i en korg.
Städade vagnen och bäddade rent.
Tömde toan och fixade snyggt överallt.
Kasta sopor och tittade till faniljens vagn.
Lastade in Titti i hennes stora fina bur.

Lämnade igen toanyckeln och kramade om campingägarna.

Nu längtar jag till det är dags att installera vagn och tält på min egen plats om ca 3 veckor.
Vemodigt att rulla iväg och lämna vagnen bara sådär.

Tog det lugnt på ön.
Tankade i Borgholm.Besökte Slottsruinen och pausade kort för att njuta av vackra vårblommor.
Hittade en skalle av något djur...

Tog mig lite kaffe och smörgås innan det så var dags att rulla hemåt, över bron och lämna ön.

Hemfärden gick smidigt.
Rullade på och stannade vid Västervik för toabesök och check av Titti.
Hon hade det bra.Hade ätit och gått på sin toa:) Jättebra!

Bästa jag kunnat göra att köpa den trafiksäkra och stora buren.
Nu reser hon säkert och bekvämt.
Hon mår inte illa då hon kan titta ut bakåt.
Skönt inför sommarens åkturer.

Vi var hemma i Kungsör 15.20 och då hade vi lämnat Borgholm 11 så det tar inte lång stund.
Volvon hade dragit en halv tank från Kyrketorp och det är inte mycket med tanke på hur stor bil jag har.
2.0 V70.

Bar in Titti först av allt och sedan var det dags att ladda maskinen i tvättstugan.
Jag har ju inte varit hemma sen 26/3
Sovit i husvagnen sen dess:)
Så härligt!

Nu har jag packat upp allt.
Meddelat nära och kära att jag landat hemma och bäddat rent i sängen, vattnat blommorna.

3 veckors jobb framför innan nästa avfärd till mitt älskade Öland

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards