Direktlänk till inlägg 25 april 2015

Fredagen i soffan

Av Sirpa - 25 april 2015 05:54

Aldrig trodde jag väl att jag kunde vara så slö som människa!
Tillbringa 90% av min vakna tid, nerbäddad i soffan.
Tv:n på, utan volym, som sällskap.

Insåg efter några timmar att de kanaler jag råkar ha visar mest bara skräp och denna reklam....
Jösses vilka mängder med spelreklam!!
Det pumpar ju fram i ett, stressande och hemskt.

Jag är ju ingen tv tittare i vanliga fall. Det ger mig inget.
Inte kommer jag bli det heller efter dessa dagar i soffan.

Mina vänner tycker säkert att jag är pest och pina just nu, som sitter och gör gnälliga inlägg på Facebook och gråter över ingenting.
Känner mig nog lite ensam för en gångs skull.
Det händer inte ofta.
Har ju sådant arbete där jag ständigt möter människor och det resulterar säkert i valet att vara ensam, i tystnad.

Känner att jag mår bättre av vilan.
Min temp var nästan normal igår.
Mätte ett par gånger, när det kändes som jag var varm.
Inte mer än 37 och det är lugnt.
Min kropp verkar fixa det här av sig självt, utan en massa otäckheter instoppade som bara förstör den övriga bakteriefloran i kroppen.

Känns jättebra:)
Stolt över min fysik.
Titti är också lugnare och sover mycket nu när hon kan slappna av.
Hennes morsa grejar detta:)

Jag har givit mig själv löftet nu att inte pressa mig så, när jag har en förkylning i kroppen.
Träningen lägger jag ju ner redan, det förståndet har jag.
Men jobbet....det är där jag brister!
Jag jobbar och sliter fast jag är jättedålig i hosta och harkel.
Det är slut med det!

Hädanefter blir jag hemma när kroppen börjar säga ifrån.
Bäddar ner mig och vilar, istället för att flänga omkring på vägarna med bussen och låtsas att jag mår prima.
Nopp!
Den tiden är förbi.
Jag behöver inte överprestera för att duga.
Den som inte fixar att även jag är sjuk ibland, få leta sin övermänniska någon annanstans.

Vad gäller ekonomin så får jag se till att det finns en slant på sparkontot så jag klarar karensdag och sämre lön den tiden.
Det är inte värt att slita för att sedan bli liggande såhär som nu.
Helt försatt ur spel.
Skönt att komma till den insikten.

Klart slut!

Just nu sitter jag troget i ottan och intar min första kopp kaffe för dagen.
Till detta Ryvita knäcke med tunna skivor Brieost och lite Aprikosmarmelad.
Titti sitter bredvid, tigger och vill smaka men jag ger inget.
Hon gillar inte Brie och marmeladen innehåller socker.

Ljuset är tänt som vanligt.
Lyssnar på ljuden utifrån.
Öppnade fönstret lite extra nu innan kommersen på gatan drar igång.
Det är Marknad här i Kungsör och jag älskar Marknader:)
Men inte ljuden ifrån den när jag är hemma och risig.

Igår var det ett liv som fick mig att stänga fönstret.
Blev kvalmigt inne då ventilationen i huset inte existerar.
Passar på att ta in lite syre nu på morgonen.
Hör redan hur utländska gubbar hojtar åt varandra....
Är så förundrad över volymen i deras samtal, som inte kan hålla en normal ton, utan det måste skrikas.
Nåja...det är deras livsstil och det köper jag de få dagar Marknaden är här och sprider glädje åt Kungsörsborna.

Hoppas på att jag orkar gå ut dit något, om inte idag så kanske imorgon, Söndag.
Lite Marknadsnougat vore gott.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards