Direktlänk till inlägg 25 april 2015

Blev så himla glad:)

Av Sirpa - 25 april 2015 06:46

Igår Fredag, när jag sitter och värmer soffan, så får jag ett meddelande i mobilen.
Blir lite nyfiken då jag tycker mig känna igen namnet, men kunde inte riktigt placera i minnet.

Kom så småningom ihåg honom, vi hade kort talats vid på en annan sajt och jag tipsade honom om min blogg.

Fick nu veta att han sedan dess...ca ett halvår tillbaks, följt min blogg, varje dag :)
När han sedan berättade att mitt skrivande och min intällning till livet, hjälpt honom mycket längs vägen framåt, när han haft det tufft.

Han skrev nu att han tyckte att jag skriver bra.
Att han blir berörd av det jag skriver och beundrar mig för min inställning till livet.
Han tycker att jag är tuff som kämpar på som jag gör med mitt, som jag tror på.
Att jag varit ett föredöme för honom i hans vandring och att hans liv börjar nu hitta den struktur han sökt, efter en jobbig tid med bla skilsmässa efter många års äktenskap.

Hans ord berörde mig djupt...för det är ju den största meningen med mitt bloggande, att ge mina medmänniskor stöd och inputs.

Många lever i en tillvaro som inte alltid är så lätt och jag tror på detta med att komma till insikten, få veta att man inte är ensam om det som sker i ens liv.
Det är av yttersta vikt att få till sig.

Bara att läsa om att någon annan genomgått elände i sitt liv, öppnar ögon och väcker sinnen.
Att se hur denne lyckats komma vidare ändå.
Hur det gått till, hur tänket och inställningen till allt som sker har varit och är.
Så har det ju delvis varit för mig själv också.

En av de människor som berört mig mycket längs min färd till sann lycka
är tex Morgan Alling.
Vilken kämpe!
Likaså Mathias Bissen Larsson som kämpar med sitt och för så många andra, samtidigt.
Vilka förebilder!

Jag har också läst om andra människor som vandrat en tuff väg och har fullkomlig lycka i sitt liv idag.
Detta tack vare den egna inställningen till begreppet...Vad är lycka för mig?

Det jag tycker om i livet behöver inte betyda att du tycker detsamma.
Det gäller att var och en hittar det egna.
Innan man kommit så långt är det väldigt skönt att ha ledsagare längs färden.Gärna någon eller några som tror på det man kämpar för.

Att hitta sin inre styrka är så oerhört viktigt, landa i sig själv.
Tro på det egna och inte låta sig påverkas negativt av andras tyck och tänk.Alla människor är inte goda, det är bara att inse det.
Det är ofta den som i sig redan är svag, som gärna drar ner någon annan, för att inte behöva vara ensam i sitt eget elände.

Jag stöter på den sorten av människor ständigt.Som gärna tar av min energi och kraft, men har inte förmågan att omvandla det till något positivt i sitt liv, utan helt enkelt försöker suga mig tom på mitt, förändra mig för att passa in.
Ändå är det min positiva inställning till livet de dras till.
Det är faschinerande!

Därför blev jag så extra glad när denne man, efter att han tagit hjälp av mitt bloggande, min inställning till livet, som ledit till att han själv mår bra idag, då väljer att kontakta mig för att berätta detta för mig.
Jätteroligt!
Detta tillför mig massor, för då vet jag att min väg är den rätta med min blogg.
Den gör nytta:)
Tack goa människa för dina fina ord.
De ger mig än mera kraft att genomföra allt jag tror på och brinner för.

De timmar vi samtalade igår gav mig mycket.
Jag gör nytta:) det känns fantastiskt.

Jag behövde detta till mig i stunden då jag själv var sänkt i sinnet.
Jag har människor i mitt liv som jag ständigt kämpar med, som gör sig påminda då jag är sjuk och nedsatt i min styrka.
Där jag inte ens vågar berätta att jag är sjuk för då drar de nytta av det och ser till att sänka mig totalt.
Den chanser ger jag dem inte:)

Livet Är en dans på rosor:)
Med doftande vackra kronblad och törnen som sticks.
Ibland till blödande sår.
Men längs färd finns mjuka, gröna blad som låter en vila i sinnet.
Doften av kronbladen ger glädje och styrka.
Det är bara att välja...vilket tar jag till mig längs färden.
Kronbladen eller törnen:)
Alla har vi ett val!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards