Direktlänk till inlägg 30 april 2015

Godmorgon Torsdag

Av Sirpa - 30 april 2015 07:06

Idag skriver jag Valborgsmässoafton.

Tycker inte att det var så länge sedan det var Jul:)
Tiden går fort och inte lär den gå saktare nu när det snart är sommar med allt det härliga i form av sol, bad och underbara träningspass längs havet här på Öland.

Känner mig piggare och starkare för varje dag som går.
Bloggade ingenting igår för jag kände att tiden inte riktigt räckte till åt det.
Samtidigt som jag ville sortera klart i mina tankar.

Jag valde att skriva med goda vänner, nya vänner som kommit in, som berör med sin vänlighet och välvilja.

Pratade mycket i telefon med min yngsta dotter som kommer hit ikväll, med sin familj till deras husvagn.
Mina döttrar och jag pratar öppet med varandra om allt i livet.
De är mitt stöd när mitt liv inte är på topp.Vi bär varandra i glädje och smärta.I sorg och oro.

Mina döttrar vill att jag skall få vara lycklig och att jag inte skall behöva bära någon oro, framförallt inte för andra människor som äter av min energi.
Jag har mig själv att skylla men det är ju alltid lätt att vara efterklok.

Pratade sist av allt med min äldsta dotter innan jag somnade.
Kändes bra att rensa tankar, för oss båda, inför nattens vila.

Gårdagen var givande, på flera vis.
Jag kände mig piggare.
Gav mig på att plocka bort delar i husvagnens vattensystem som måste bytas.
Min älskade gamla Sävsjö kräver lite extra kärlek iår:)

Tidigare en avloppsslang och nu en omkopplingskran som gått sönder.
Jag kan inte använda vagnens vattensystem förrän den är bytt, allt läcker ut.
Försökte få fatt i delen här men insåg att det inte går.
Får fixa det nästa vecka hemma istället.
Titti och jag klarar oss med vatten på dunk sålänge.

Det är ju toaspolning och handtvätt jag behöver vatten till.
Diskar och duschar gör jag i Servicehuset.
Just nu på Herrsidan då Damernas inte är igång ännu som jag skrev tidigare.
Funkar det också.
Känns nästan lite förbjudet att gå in där vi inte brukar få i vanliga fall.

Grannar har anlänt och det börjar bli lite mera liv på campingen.
Jag har erbjudit mig att måla lite i servicehuset för att få lite snyggare men får ingen vidare respons från ägarna när jag erbjuder mig, så jag lägger ner det.

Åkte in till Löttorp.
Hittade ett ställe som sålde möbler till utomhusbruk, altaner och uteplatser.
Hittade Min grupp:)
Som jag sökt...
Oj vad glad jag blev.
Handlade mat på Ica, åkte till vagnen, åt lunch och vilade kort.
Tömde Volvon och åkte in igen för att köpa gruppen.

Jättesnygg!
Glasbord med 6 stolar.

Kände att tiden för plastmöbler var över för min del.
Med detta följde ett parasoll som jag skall ge bort i present i sommar.
Här på Öland passar den inte då det blåser så mycket.
Gruppen kommer jag ha i förtältet.

Det fanns svart dynor att köpa till som jag valde bort.
Jag har Titti och hennes päls skulle genast synas på dessa så jag väntar in en senare leverans, med andra färger.
Titti är viktigast för mig.
Hon ska få vara i stolarna fritt, väljer färg efter det.
Fick löfte om ett bättre pris då när jag återvänder för köp, tack vare att jag monterade ihop bordet själv vid vagnen.

Kändes jättebra att ha det klart tills tältet skall resas och golvet byggas.

Sedan var jag trött.
Lite för mycket för mina ännu begränsade krafter.
Åt och vilade resten av dagen.
Fick igång min lilla tv.

Stod nere vid havet och såg ut över vattnet och Bödabukten.
Drömde mig bort till den dag jag åter orkar springa/gå längs vattnet.
Det är så vackert här...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards