Alla inlägg den 9 januari 2016

Av Sirpa - 9 januari 2016 06:47

Igår Fredag, på min rast for jag förbi på Klockartorpet och möttes upp av en glad lägenhetsinnehavare i dörren.

Visades runt i en till hälften, redan tömd lägenhet på två rum och kök.

Det var tydligen så att han valde att hyra ut lägenheten på ett år då han nyss flyttat ihop med flickvännen.
Utlandsresan var en vecka nu och sedan skulle flytten slutföras.
Jag missuppfattade honom lite där.
Trodde att han skulle jobba utomlands.

Lägenheten var jättebra med en spännande planlösning i kök och matrum som jag genast möblerade i mitt huvud.
Såg mina saker på plats där:)

Köksbord, lite skåp, sängbord, tv bänk och lite annat skulle han kasta så så sa att jag gärns har dem kvar.
Bordet var jättefint:)
Runt och vitt med klädda stolar.
Så snyggt i det köket.

Allt var självklart äldre standard men det är ju så i de husen.
Jag var överlycklig:)

Han visade min parkeringsplats som låg på ena kanten.Alltså bara en bil bredvid.Perfekt
Elstolpe.

Förråd fanns i källaren.

Vi pratade lite datum och praktiska ting och sedan var jag tvungen att hasta iväg till jobbet igen.

Kändes toppen!!

Vilket lyckokast att få en lägenhet just på det området där jag ville.
Högst upp dessutom för jag gillar inte ha en massa spring utanför dörren.

Badkar i badrumnet så jag kan njuta av härliga varma bubbelbad:)
Vet vad jag skall köpa på Ullared!
Fin badrumsmattta, duschdraperi och skumbad:)

Ohh...vad jag älskar detta med att få inreda något nytt och till bara mig själv.
Kommer kännas jättekonstigt att inte ha Titti där.

Balkongen är stor och med klickgolv som han lämnar kvar.

Nu kommer jag att kunna bjuda hem vänner på ett annat sätt när det är större än det jag hade i Kungsör.

Mina få möbler kommer att passa jättebra.

Om allt går som det ska så kan jag flytta 1:a Februari.

Jihaaaaa!!!


Jobbade vidare och tog sedan bort annonsen på Blocket.
Den fick inte ligga och vilseleda då jag redan funnit mitt boende.

En tjej hade mejlat om sin lägenhet.
Stod inget om vart i stan eller hur stort.

Jag har funnit det jag sökte och stannar vid det.

Ska se om han har möjlighet att låta mig komma dit en gång till och ta lite bilder.
Ska ju till Ullared nästa vecka och vill se om jag kan fynda nåt där:)

Så kul!!

Känns som jag har medvind nu....
Nytt härligt jobb, boende...
Ett strg i taget!
Hoppas på att bli frisk snart så jag kan vara i full gång igen.

Orkar knappt nåt nu och det är kämpigt.Inget funkar liksom då krafterna är begränsade.

Nåja...snart så:)
En sak i taget som sagt.

Ät jätteglad över detta!!
Så himla lättad.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards