Alla inlägg den 18 januari 2016

Av Sirpa - 18 januari 2016 04:59

Nu är det färdigslappat hemma i varma sängen.

Hostade mig igenom halva natten innan jag kunde somna ordentligt.
Känner mig darrig och matt i knäna nu denna tidiga morgontimma.

Har gett Ville katt mat.Bryggt mig en thermos kaffe och brett mackor med till jobbet.
Tar med yoghurt och musli också, ifall aptiten återkommer.

Dricker nu morgonkoppen i sängen.
Känner mig så besviken över de senaste dagarnas utveckling, där jag behövde hamna i skottlinjen för andras bråk.
Så onödigt!
I min värld har detta förstört så himla mycket.

Börjar bli så trött på detta med att komma ikläm i andra människors problem.
Jag är alldeles för snäll och tror människor om gott.

Gång på gång får jag däng och jag börjar få nog!

Självklart skulle inget hända om jag bara mesade runt och som i detta fall när både försvarslösa djur och människor jag älskar far illa, då säger jag ifrån.

Det är bara att klippa band, igen.
Jag kommer att fortsätta klippa ända tills det känns bra för mig.

Ingen står och skriker i ansiktet på mig och anklagar mig för saker som inte ens har med mig att göra!

Hädanefter skall jag klara mig själv och inte låtsas om ifall en utsträckt hand väntar.
Den går jag förbi!

Nu skall jag straxt hoppa i uniformen och se till att komma iväg.
Bilen skall skrapas och det är som tur inte så hemskt kallt idag.
Bara -8

Jag skall köra Högskolebussen mellan Västerås och Eskilstuna idag så jag behöver inte ut i kylan och öppna luckor och lasta bagage.
Passar bra såhär första dagen efter en lång period av ohälsa.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards