Alla inlägg den 27 januari 2016

Av Sirpa - 27 januari 2016 12:28

Vaknade flera gånger på natten av att kroppen värkte.
Herregud så jag hade misshandlat den under flytten, dagen innan!

Drack vatten, gick på toa och bara jobbade med tanken att om några timmar måste jag vara pigg nog för att jobba.
Tog ett par Alvedon och lyckades sova lite till.

Stor kopp kaffe och ett par skivor hårt tunnbröd i magen innan det var dags att komma i uniformen.
Började jobba 6.30

Tog bilen till depån för att få vila kroppen.Hade bussflytt först på schemat och det fick igång mig lite.
Sedan iväg en vända till Arlanda.
Kall buss.Samma jag körde till verkstan förra veckan.

Var så slut i kroppen och knoppen att allt gick på ren envishet...
Felanmälde bussen som kollegan sedan fick.Då hade den blivit varm men nåt läckte och var fel.

Tog mig hem på långrasten.
Värmde på Ärtsoppa som min dotter skickat med.
Somnade sedan utmattad i sängen och sov en timme.
Alldeles darrig när jag vaknade.

Försökte göra något.
Packa upp, städa ur skåp....vilade i sängen kort och fortsatte.
Insåg till sist att jag måste bara vila så jag skulle orka jobba mera senare.

Gick igenom månadens räkningar.Ser tufft ut.Lånar av äldsta dottern för att få månaden iland.
Inkomsten släpar ju en månad som timanställd.

Skit att behöva göra så!
Strider mot allt jag står för....
Men men...nästa månad är jag ikapp.
Får gnaga på ramarna några månader nu så jag kan komma på rätt köl igen.

Inget blev ju bättre av att jag dessutom varit sjuk och tappat inkomst!!

Åkte iväg och körde en Arlandatur igen.Fick byta ut den sjuka bussen på Arlanda...Uppsala kom och fixade skiftet.
Åkte åter med en pigg och fräsch Scania.

Lämnade bussen för städ och tvätt.
Snabbt till Coop Extra och handlade hårbalsam och mat jag måste ha.

Kom hem genomtrött!!
Bytte om och tog på starkt kaffe.
Fixa mackor med korv och potatissallad.

Vilade kort och laddade batterierna.
Sedan var det uppackning, sortering, städ och plock som gällde till närmare 23 innan jag inte orkade mera.

Mångder med grejer ska ner i källarförrådet och där är det inte tomt ännu.H hämtade hallmöbler idag och i källaren är ett trasigt skrivbord.
Fick ett korrekt kontrakt också som Ludvigssons gjort ändringar på.
Skönt få det klart.

Somnade som en klubbad oxe efter att ha skrivit lite med mina tjejer som vill veta hur det går för mor.

Av Sirpa - 27 januari 2016 05:46

Det har gått undan med flytten såpass att jag fullkomligt slog näsan i backen i Måndags eftermiddag.

Gick ju upp tidigt och lastade Volvon full med saker och sedan efter en snabbt frukost på stående fot.
Kaffe och macka, så var det dags att sortera ur husvagnagrejer från min jättehög i förrådet.

Drog och slet, lyfte och bar fram i garaget.
Inget hade varit jobbigt om jag inte varit totalt täppt i luftvägarna.
Nös och snöt mig hela tiden!!

Herregud vilken dag att flytta på.
Genomförkyld igen...på influensan.
Var gråtfärdig ett tag.
Kallt så det gjorde ont i kroppen och i detta blev jag genomsvettig av allt slit.

Flyttbilen var på väg så det var bara att bita ihop.
Tog tabletter och en kopp starkt kaffe, körde vidare.

Flyttbilen kom straxt innan 9.
Först mina möbler från huset och efter det allt ur förrådet.

Toppenkillar att jobba med.
Jag hjälpte till så gott jag bara orkade.

När allt var lastat åkte de iväg och skulle äta frukost, innan avlastning i Västerås.

Jag stängde till om min influensasjuka dotter och lillungen.
Låste förråd och kramade hejdå.

Åkte till stan, lägenheten och hann nästan tömma ur Volvon, när killarna kom.
Jag var helt slut redan då.
Trodde lungorna skulle sprängas av alla trappor.

Bar och bubba, peka och visa vart jag ville ha möbler.
Snabbt gick det!
Allt klart från vi börja i Sura tills det var tömt.
3 timmar!



Jag satte igång och letade kaffebryggare, filter och kaffe.
Kände att jag behövde energi.

Fick ifatt dem efter långt letande.
Hade då landat två vändor i soffan på rygg och bara kippat efter luft.
Helt färdig!

Efter kaffe och smörgås kändes allt bättre en stund.
Började sortera....
Vilket kaos :)

Kartonger överallt!

Plockade, vilade....höll på så tills jag inte längre orkade ett uns till.
Tappade upp ett varmt bad och bara lät min kropp vila i det varma vattnet.
Hårtvätt utan balsam...inte bra!

Skön känsla att ha mitt eget.

H var över och hämtade en del av det han hade kvar.
Han såg lite konstigt på mig då jag hade svårt att gå.Höfterna sprängvärkte.

Slocknade för denna dag vid 20 tiden...Helt slut!
I min egen lägenhet:)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards