Alla inlägg den 2 januari 2016

Av Sirpa - 2 januari 2016 20:03

Min dotter köpte en jättesöt bukett, glitterbeströdda rosor till Nyårsdukningen.

En av rosorna har en underbar färg som gör mig glad.

Jag älskar rosor.

Minns ännu den fantastiska bukett jag fick till mig i Maj, då jag fyllde år i ensamhet, i husvagnen på Öland.

De kom med bud från mannen som betyder så mycket för mig i livet.

En vacker kärleksförklaring, som jag kommer att minnas för alltid.

Om jag någon gång får möjligheten att köpa hus så skall jag ha egna rosor.
Plantera de sorter jag vill ha och vårda dem med ömhet, som med kärlek.

Av Sirpa - 2 januari 2016 17:44

Vaknade ju imorse och kände mig bättre än på länge.
Hade fått sova ordentligt.
Plågats lite av mardrömmar bara.

Grejade på morgonen med tvätt, duscha och fixade frukost till familjen.
Har inte direkt nån aptit själv och det gör inget.
Måste ju inte ständigt stoppa in en massa i magen, när jag inte rör på mig.

Åt lite ägg och smörgås till kaffet.
Pratade på messenger med min rådgivare i Skåne:)

Dammsög bort hund och kaffhår härhemma.Dottern trött och sliten också.
Såg mig omkring på Blocket efter hyresrätter.
Inte mycket att ha, mest svindyra övernattningslyor på 1 rum.

Bestämde att vi skulle äta kebabtallrik till lunch.
Jag hade börjat känna mig tröttare och knepig vid vänster öga då.
Gjorde ont bakom ögat och tinningen.

Dottern hämtde maten.
Jag hann somna i sängen en stund.
Tog tempen, på läkarens inrådan och den var uppe i 38.
Hmm...nåt var knas.

Åt några bitar och mådde illa sedan.
Svärsonen kom hem från jouren så han fick min mat som jag bara petat på.

Gick och lade mig och somnade, med filtar i mängd på mig.
Frös så grymt.
Nåt är knas i kroppen då jag fått feber.
Inte bra!!

Min bästis V ringde och var fundersam över min hälsa.
Får se vad detta utveckas till.Fick i mig febernedsättande, illamåendet var borta

Av Sirpa - 2 januari 2016 08:31

Värmeljus...det är något som har en stor åtgång hemma hos oss/mig.
Min dotter är likadan.

Framförallt under vinterhalvåret gör vi av med hundratals ljus.

Just nu har jag även ett blockljus som står tänt vid Tittis urna och fotografiet av henne.

Ljus ger mig lugn och harmoni.
Precis som havets vågor på sommaren

Av Sirpa - 2 januari 2016 08:01

Ligger i min säng och låter som en sprucken pinkpotta:)

Hostan som ännu ligger kvar, driver upp otäckheter från luftrören.

Körde en arbetsdag igår som gick bra.Var helt slut när jag landade hemma på kvällen.
Hostade kraftigt så det blev till att ta till hostmedicinen igen.
Lugnade ner sig en timme senare.

Gick och lade mig tidigt.
Glad över att ha fixat jobba.Nu behöver jag inte känna sån oro för ekonomin.
Har även kontaktat Trafikledningen att jag kan köra i helgen om något behövs.

Pratade igår kväll vid sängdags med en god vän till vår familj.
Han ger mig stort stöd i sådant som min hjärna inte riktigt mäktar med.

Jag har så svårt att få in i mitt huvud varför äkta kärlek skall behöva göra så ont!!

Varför jag om och om igen måste få benen undansparkade av människor som uppenbarligen inte tycker om mig som person.
Varför inte bara låta mig vara ifred.

Jag skriver om känslor och upplevelser i min blogg och på ett sätt som inte pekar ut någon.
Sen att det går in personer, med uppsåt att vara dum emot mig och tolkar ut och identifierar personer som denne tror, mina ord handlar om.

Jag hamnar i känslan att denne/dessa människor letar "fel" hos mig.
Varför??

Varför kan inte en sådan person bara ägna den tiden åt sitt eget liv istället?!
Jag vill ingen ont men jag lever i allra högsta grad och tillåter inte personer att "äta på min energi" för egen vinning, för att skapa något ofördelaktigt.

Jag vill inte göda elakhet!
Förtal och dömanden hör inte till min verklighet.

Kanske känner denna människa ett hot ifrån mig, just för att jag är en person som lever med öppett hjärta.
Som tillåter mig att känna glädje och framåttänk:)
Som inte mäktar med att jag bejakar mig själv som kvinna och njuter av det.
Jag har mina drömmar och visioner för framtiden.
Trivs så med att vara just jag:)
En glad skit som älskar skratt, skoj, skönhet och njutningar i livet som jag själv skapar.

Allt är långt ifrån en dans på rosor i mitt liv.Just som glädjespruta så drar jag till migmänbiskor som vill ha del av min energi.
Som ljuger för mig just för att få suga i sig av glädjen.
Dem eliminerar jag snarast och bestämt.


Jag bär ett enormt tålamod inom mig, som nu börjar närma sig botten.
Jag tar inte mera fördömanden från någon som inte vill mig väl!!

Var min vän eller gå!
Vi behöver inte ha med varandra att göra.
I min värld känns vänskapen som mera vettig.
Att kunna prata istället för att skapa egna verkligheter.

Jag vill prata!
Vill förklara vad jag känner om det som sker.
Jag är en människa av kött och blod, inget monster som vill förgöra någon.

Jag älskar och det står jag för!!

Detta är tankar som ligger inom mig, in i detta nya år.

Samtidigt som jag känner att min värld behöver en bättre struktur.
Jag känner mig inte trygg i detta nu.

Behöver ett eget boende.
Längtar till våren och min älskade husvagn, Öland:)

Jag har själv skapat detta genom att kasta mig ut i något nytt som inget blev av, annat än bråk, utmattning och ständig oro.
Fick snabbt tänka om och välja ny väg som känns jättebra.

Dessa snabba svängar gjorde att jag fick släppa mina husköpsplaner.
För att få en trygghet och arbetsro.

Jag har kollegor och vänner som jobbar kvar i detta kaos och jag hoppas att de snart är borta därifrån.
Hemskt att se människor jag älskar må dåligt i sitt liv.
Trygghet i arbetet är viktigt, framförallt om man har en turbolent och energikrävande tillvaro i övrigt.

Tankarna är många och längtan är stor.Efter en trygghet i kärlek, med människan jag älskar, som jag inte klarar att släppa taget om.

Varför skulle jag släppa taget??

Vår tid kommer!
Det vet jag och jag ger inte upp.
Även fast det kastas skit på mig så ger jag inte upp.
Jag tror på detta och stannar i den tron!!

Jag är värd kärleken jag vill ha i mitt liv.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards