Direktlänk till inlägg 3 mars 2016

Givande timmar

Av Sirpa - 3 mars 2016 07:20

Efter Tisdagens ledighet och även Måndagens sköna avslut så kände jag mig pigg, glad och livet bubblade i ådrorna.
Så skönt med givande samtal, umgänge med värme och kärlek.
Nattlig, återbyggande vila och på det vetskapen om en fylld arbetsvecka.

Toppen för mig:)

Onsdagen började tidigt.
Vaknade vid 3.30 av mobilens väckning.Sov ännu tungt och kände mig lite yrvaken en stund.
Det så Lovan till att jag snabbt kom ur...Morsaaan...Gomooorroon hojtade hon i glädjeyra.
Sprang omkring med svansen i vädret.Upp på klättertornet där jag serverade henne gottis.
Hon har sina favoritbitar som hör till hennes liv.
Några stycken, det räcker...sedan pussar och klappar.
Men bara så länge hon vill.

Sedan kaffe i sängen, blogg och en stund i ro med levande ljus.
Bra start på dagen.

Plockade ihop torr tvätt som doftade så gott:)
Härlig luft hemma efter att jag låtit all tvätt torka inne i lägenheten.
Vintertid behövs den fukten då och då.Luften är så torr av elementens värme.

Sedan en rask promenad till jobbet.
Tog ut en dubbeldäckare för körning av högskolefolk mellan Västerås och Eskilstuna.

Bilden är från förra veckan.
Onsdagen bjöd inte på så mycket sol.

Mådde gott de två första vändorna.Kunde njuta av körningen.
Många av kunderna börjar känna igen mig och hälsar glatt...vilket jag gör med alla.
Ler och säger hej:)
Det hör till min natur att göra så.

Kort rast på depån och sedan bilen ner till avlösning av go kollega.
Sedan följde två vändor som sög ur mig glädjen över körningen.
Så grymt tråkig väg att köra så många gånger på samma dag.

Jag beundrar mina kära kollegor som kör detta varje dag.
Jag behöver så mycket mera.
Utmaningar, folk som behöver mig i frågor, som jag kan hjälpa.
Körningar som sträcker sig åt olika håll och kanter.

Arlandakörningarna gillar jag då det ständigt är en ström av nya människor, från alla håll av världen.

Längtar väldigt efter att få köra från Uppsaladepån.
Lära in de körningarna så de sitter i mitt huvud.
Sedan bara kunna hoppa in när det behövs.
Så skulle jag trivas som bäst:)

Efter jobbet kom det sms från V, min bästis.
Hon hämtade mig och vi åkte till Maxi.Handlade det jag behöver i matväg.
Har ju inte många kronor att leva av denna månad så det blev bara det jag absolut måste ha.

Hem och på med kaffe.Starkt och gott.Dukade fram smörgås åt oss, tände ljus och kommande timmarna hade vi mycket att prata om.

Vi behöver varandra i de samtal vi har.Kommer till insikter i livet och ger varann inputs.
Som en bästa vän är till för:)
Mycket prat om kärleken.
Även om jobb...hon har ideer min käre vän som även jag triggas av.

Får se vad framtiden visar.

Kanske sticker jag och jobbar utomlands ett tag:) vem vet.

En sak är iallafall säker.
Om inte de förhoppningar jag har på vissa områden i mitt liv inte blir som jag tänkt, så kommer inte jag att hänga läpp, utan lyfta huvudet stolt och ge mig på nya äventyr.
Jag lever här och nu!
Sorger och bekymmer kan någon annan bära.
Jag kommer bearbeta allt snabbt och hänga av mig känslorna så snabbt som möjligt och vandra vidare på livets stig:)
Då är det inte menat, utan något annat väntar.

Men än sålänge kämpar jag och avser göra det ett bra tag till:)
Jag har kraften att göra det jag tror på!!

När V åkt hem så gjorde jag kväller ganska snart.
50 minuters givande, peppande telefonsamtal med älskad vän.
Som behöver lite puttar framåt för att tro på sin egen förmåga.

Bäddade i sängen med duntäcket, som är ett härligt dubbeltäcke.
Kröp ner i detta som blev likt en omfamning.
Härligt!!

Somnade glad, trött och jättenöjd med dagens händelser.
Många kramar, goda vänner och tankar om framtiden.

V och jag ska ta en kryssning och boosta oss med.
Vi kommer ha jättekul:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards