Direktlänk till inlägg 3 mars 2016

Riktigt rävpass ...

Av Sirpa - 3 mars 2016 11:54

Dagens träning blev riktigt tung.
Det har snöat under natten.
Ligger som ett vått, slabbigt täcke på ca 3 cm överallt.

Tog på mig broddarna på skorna, då jag vet att under snön gömmer sig ställen med blankis och det fick inte stoppa mig.
Ville inte bli skadad.

Stack ut med målet...10 km.
Det var tungt och jobbigt så det fick bli powerwalk med inslag av jogg/löpning.
Stack iväg över Viksäng till Björnöbron och vidare förbi Hässlö, via Hälla och sedan hem.

Vändan landade på 12 km och det var precis vad jag kraftmässigt klarade av idag.

Var riktigt medtagen då jag kom hem.Så svårjobbat underlag.

Rått och kallt i luften.
+ 1 grad när jag stack ut.

Kom hem frusen och väldigt trött.
Stretch, varmbad och kaffe.
Gjorde gott:)

Känns jättebra att komma ut dagar som känns motiga med vädret och underlaget.
Just de passen stärker oerhört.
Kroppen får slita ont och viljestyrkan sätts på rejäla prov.

Känns alltid härligt att ha klarat av detta.Vila och återhämtning krävs.
Likaså bra mat som ger musklerna det som behövs.

Känns toppen:)

 
 
mimmi

mimmi

3 mars 2016 18:57

Duktiga du !! Heja.
Här kämpade jag med min vardagliga promenad på 25 min i råa vädret. Mina sjukdomar gör att varje steg är många ggr är en kamp. Men jag försöker. För hjärtats skull. Och tar ut pappa och hans rullator på promenad också. Kram

http://www.intebaramammablog.wordpress.com

Sirpa

4 mars 2016 06:52

Du är en kämpe du med tjejen!
Alla har vi olika förutsättningar.
Du fixar det galant!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards