Direktlänk till inlägg 30 mars 2016

Kväll på soffan....

Av Sirpa - 30 mars 2016 20:43

Efter dagens arbetsdag, som bestod i halv tjänst på mdh bussen.
Sedan efter lunch, tre timmars utbildning.

Slutade vid 15 tiden och hade då med mig anställningspappret, fast anställning, påskriven och klar.

Klev ut igenom dörren helt färdig...
Det var som att luften gick ur mig..,jag hade kommit en bra bit på väg till det jag hade som mål.
Är anställd på 85%.
Vill ha 100% givetvis och hoppas på att det blir så, senare.
Är jätteglad över detta:)

Nu ser jag ljust på framtiden och min ekonomi.
Trivs så oerhört bra på Swebus...på båda depåerna.Älskar variationen och körningarna.

Kommer att ta ett samtal med personalplaneraren nästa vecka om mitt fridagsschema.
Det blir också toppen att få fasta fridagar:)
Just nu går vi bara efter vilotidsreglerna och det gör att jag har svårt att planera något framöver.

Kom hem och var alldeles matt i hela kroppen...kände hur tårarna trängde fram i lättnad över att något ordnar upp sig.
Jag är så trött....så grymt trött!!

Har inte tränat på över en vecka och känner att jag vill ta en runda imorgon, då jag är ledig.
Ingen längre tur, utan vara ruska ur benmusklerna lite.

Fixade mat åt mig från påskbuffen.Åt gott och unnade mig ett glas alkoholfritt öl, som smakade himmelskt.
Kaffe och choklad på det.
Mätt och däst, blev det sedan soffan resten av dagen.

Min bästis V ringde och vi pratade om min känsla av tomhet.Hon tolkade det också som att en längre spänning inom mig släppt.
Skulle inte förvåna mig om jag vaknar i migrän imorgon, tidigt.
En längre tid av press har släppt och det kan bli resultatet.

Skrev med min kollega och nya vän S på Uppsaladepån.Han blev glad över steget jag tog, till de 85% en.
En go människa som är lätt att prata med.
Människor kommer och går i mitt liv.Jag väljer bort energitjuvar och släpper in människor som vill mig väl.

Kände också där i soffan hur jag saknade närheten till min älskade.
Berättade för honom idag om mitt steg.Jag tror inte det berörde honom nämnvärt, han har fullt upp med sitt.

Mår just nu ganska bra.
Det ylar i mina öron...ska snart sova och vakna till en ny dag.
En ny känsla...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Av Sirpa - Måndag 6 maj 16:35


Nu har jag gjort första långpannan med äppelkaka tillmin födelsedag. Tänkte ta med till jobbet också sen veckan efter jag fyllt så kollegorna får lite oxå. Ska köra några dagar på Håbo Buss innan jag sticker till Norge på sommarens första körning...

Av Sirpa - Söndag 5 maj 07:57

En helt otrolig dag måste jag säga, vad gällde vädret och hur mycket jag lyckades åstadkomma härhemma. Helt slut på kvällen men vad gjorde det när jag hade fått till så mycket inför sommaren och framförallt mitt födelsedagskalas om en vecka. Vä...

Av Sirpa - Lördag 4 maj 07:21


Stallkatten Lussan är så underbart söt och go. Hon vet hur man kopplar av i solen minsann. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards