Direktlänk till inlägg 8 februari 2017

Tisdag som hette duga...

Av Sirpa - 8 februari 2017 05:20

Tidigt, mycket tidigt på Tisdagsmorgonen, vaknade jag av att mitt huvud hotade med att sprängas.
Gick upp med stor möda och tog tabletter för att sedan krypa tillbaks i sängen och hoppas på att det skulle lätta så snart som möjligt.

Nu blev det inte så.
Jag lyckades somna om efter en stund, i kamp med illamående och frossa.
Kallsvettig och darrig försökte jag hitta en ställning som fungerade.
Ville inte störa min älskling som sov tryggt bredvid.
Sov kanske en timme eller så...

Vaknade sedan med ännu värre smärta. Höll tag i huvudet med båda händerna och försökte massera och trycka bort smärtan.
Vi det laget var den outhärdlig och jag vred mig som en orm i sängen.
Givetvis vaknade min käresta och försökte hjälpa mig så gott han kunde.
Jag var klibbig av kallsvett och min kropp krampade av smärtan.
Känslan är så hemsk när man försöker krypa ut ur sitt eget huvud.
Komma bort från det som gör så ont...

Älsklingen värmde mig med sin kropp och jag tryckte min panna mot hans bröstkorg.
Där hittade jag ett läge som gav mig lugn och smärtlindring för stunden.
I hans trygga famn.
Somnade till kort och vaknade något bättre.Slutade krampa.

Lyckades ta mig upp och gå på toaletten.Magen hade också lagt av och det var bara att sitta där en stund.
Tog mina mediciner mot magen och blodtrycket.
Ner i sängen igen.
Såg att klockan närmade sig tiden för att gå upp och jobba.
Blev jättestressad över det och älsklingen ville inte att jag skulle ge mig iväg i mitt tillstånd.

Försökte vila, slumrade till kort och sedan var det bara att gå upp och klä på för att ta mig till jobbet.
Vilken pärs!
Valde att gå ute i kylan för att få frisk luft och på så vis få väck huvudvärken.

Lämnade en orolig älskling och traskade iväg.Det tog tid då jag måste stanna flera gånger och bara andas.
Kändes lite bättre vartefter och jag tog depåbilen till Resecentrum.
Satt och vilade med solglasögon på i väntan på min buss.

Två kunder fick jag med mig och körningen gick på rutin.
Kändes bättre vid ratten i värmen.
Kunde slappna av.
Spännbandet över huvudet släppte vartefter och vid ankomst Arlanda kändes det acceptabelt.

Huvudet var som en söndersparkad fotboll.Öm, molande, stum och stel.
Fick en stund över på Arlanda. Gick på toan och tog sedan några munnar av blåbärsprovivan jag hade fått med mig.
Kaffe var uteslutet... Gav bara illamående.Hade inte ens tagit med något.
Jag som är kaffekatt i vanliga fall.

Träffade på en kollega från Nettbuss som tidigare lärde mig körning till Stockholm Cityterminal.
Vi var lika glada båda av att se varann och vi utbytte varma kramar.
Han är så rar den gamle, lille farbrorn med ett hjärta av guld.
Han blev jätteglad när jag berättade att K och jag flyttat ihop :)
Vi var ju alla tre kollegor på Nettbuss tidigare.

Sedan åkte jag fram till terminalerna och fick med mig härliga kunder som varit till Vietnam, Maldiverna och andra spännande länder.
Jätteglada och tacksamma.
Fick höra berättelser som var fantastiska från dem.
De gjorde verkligen min resa tillbaka till Västerås.

Var jättetrött då jag anlände till en väntande kollega som tog över bussen så jag fick ha min rast.

Älsklingen hämtade mig på depån och vi for hem.
Klev ur uniformen och i en skön klänning istället.
2 1/2 timmes rast hade jag och det var perfekt.
Älsklingen värmde mat åt mig och jag kände mig så bortskämd.
Åt litegrann.Hade ju inte fått i mig mycket under förmiddagen så jag valde att ta det lugnt.

Hade tagit två tabletter tidigare som jag hittade i min väska. Av den sort som fungerar mot migrän.
De kickade in när jag lagt mig att vila i soffan och det kändes så skönt.
Vid det laget hade jag kämpat med värken i 9 timmar och jobbat också.
Kändes i hela mig.Var utmattad och samtidigt lättad och tacksam över att det äntligen gav med sig.

Så vid 13.30 tiden tog jag dagens första kopp kaffe som smakade himmelskt.

Softade i soffan resten av rasten.
Ett himla liv hemma då lägenheten på andra sidan väggen nu började renoveras. De bilar upp badrumsgolvet.
Vi fick skrika till varann för att höras där vi satt i soffan.

Bar bort spindelgummans terrarium till köket så hon kom bort från vibrationerna.

Fick skjuts till jobbet.Sparade på krafterna på så sätt.
Kände mig så älskad och omhändetagen :)

Körde andra vändan i helt annat tillstånd.Trött och medtagen efter pärsen men glad och lycklig över att det gått över till sist.
Jag ger mig inte i första taget och blir hemma från jobbet.
Kämpar så långt det bara går.
Vi behöver pengarna för uppbyggnad av vårt liv och jag sviker inte.

Slutade 15.40 och gick hem i kylan.
Skönt med rask promenad.
Hämtade upp tomma banankartonger från källaren.
En skohylla som skall vara i nya lägenheten.

Bytte om, värmde mat och åt medans jag funderade över det jag skulle tänkas orka göra resten av dagen.
Hade fixat adressändring under helgen. Ringde Volvia på min rast och checkade så försäkringen på min fd Volvo var avslutad.
Vill få saker och ting klara

Kvällen ägnade jag åt att packa.
Gick fram i skåp och lådor, rensade och plockade.
Allt ska ju iväg så det är bara att packa på.

Är så glad över alla bärkassar jag har från Ica och Gekås.
Lätta att packa och bära.
Banankartongerna har jag lånat av min yngsta dotter.

Älsklingen jobbade kväller.
Han ringde lite senare.
Vi har så mycket att resonera om och planera.
Pusselbitar läggs på plats och känslan av gemenskap är så härlig.
Vi styr mot samma mål, tillsammans.
Skapar själva det vi vill ha i vårt liv.

Vi njuter av varandras närhet.
Vetskapen att han på kvällen kommer hem till mig, är så obeskrivligt skön :) Trygg och kärleksfull.

Livet går i rätt riktning och jag älskar att vara sambo med mannen jag vill ha i mitt liv.
Vi synkar ihop oss mer och mer.

Lade mig vid 22 tiden efter att ha softat på soffan med kaffe och glass :) lite godis unnade jag mig också.
På natten kom hjärtat hem och kröp ner hos mig i varma, trygga och sköna sängen.

Känner mig älskad.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards