Direktlänk till inlägg 21 september 2017

Isäng tidigt

Av Sirpa - 21 september 2017 20:07

Denna dag blev ganska tung då jag fick alldeles för lite sömn.
Det är så mycket jag vill göra på mina få lediga dagar, att tiden knappt räcker till.

Gårdagen gick ju åt helt till hjärtultraljudet, matlagning och sedan besöket på Malingsbo camping.
Sen var dagen slut.
Vill ju så gärna hinna vara med mina barn och barnbarn på lediga dagar, då kärestan jobbar.

Hann sova 3 timmar drygt, natten som var.
Vaknade helt färdig.
Kändes bättre efter kaffe i magen.
Cyklade till jobbet i regn och blåst.
Bytte om och fick ut en buss som inte hade biljettsystemet online.
Genast krångel under tidig morgon.
Spöregn, mörker, blåst och dis hela vägen till Arlanda.
Trötta och tjuriga, gnälliga resenärer.
Det var fel på allt!

Mitt fel att det regnade, att VLT hade trista nyheter, att de inte hittade reglage för att luta stolsryggen.
Inte fick igång läslampan.... Osv osv
Som en grinig dagisklass.

Jag försökte räcka åt alla håll.
Kaos på Arlanda terminal 5 pga ombyggnationer. Satt fast i röran där i säkert 5 minuter.
Resenärerna tjuriga över att jag inte kunde stanna under tak så de slapp bli blöta... De behöver gå ute i typ 10 sekunder :/
Den delen är avstängd på terminalen.
Marken uppriven..
Det var ju självklart mitt fel.
Suck!

Herrejösses vad vi chaffisar får utstå dagligen.
Sedan militärfordon överallt pga övningen som nu håller på.
Aurora 17.
Sinkar oss tidsmässigt då vi redan har så pressade körtider.

När min rast kom var jag nöjd att komma bort från folk och trafik en stund.
In med lite tonfisk och sedan iväg igen.
Gladare resenärer denna gång.
På hemvägen en jätterar kvinna som jag pratade med hela vägen, så tiden gick fort.

Sambon hämtade med bil, både mig och cykel då det regnade och jag var så trött.
Han åkte sedan iväg med båda sina söner till Örebro och Bern Arena på hockey mellan Luleå och Örebro.

Jag åt soppa och slocknade i soffan.
Segade mig upp och tog hand om lite blommor, disk och annat.
Duschade och somnade igen en stund i soffan.
Helt färdig!
Ont i huvudet och magen har gjort ont hela dagen.
Åt ju korv igår på vår picknick.
Blev nog för tung mat.

Har nu lagt mig i sängen och väntar inte hem sambon förrän sent inatt.
Ska sova ordentligt tänkte jag.
Upp 2.45 igen och cykel till jobbet.
Hoppas på att må bättre så jag kan gymma imorgon.

Ledig i helgen och det behöver jag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards