Direktlänk till inlägg 11 maj 2018

Åkte hem idag

Av Sirpa - 11 maj 2018 21:16

Jag hade redan bestämt tidigare i veckan att jag skulle åka hem fredag eller lördag.
Helt beroende på hur vi fick upp tältet och boendet klart för dotter och barnbarn.

Så redan igår torsdag packade jag in det som jag inte längre behövde, in i bilen.
Blev på så vis inte så mycket kvar att ta redan på idag.

Gick upp vid 7 tiden.
Tog en promenad med Ludde innan morgonkaffet.
Plockade sedan fram frukosten, bäddade och fixade inför avfärd.
Tömde husvagnstoan. Ville inte lämna en massa jobb kvar åt dottern.

Klockan var straxt efter 10 när jag rullade ut från campingen, med cykeln bakpå bilen.
Hade kramat hejdå och lämnat båda tjejerna vilande i husvagnen.

Kändes lite jobbigt att lämna dem där fast jag visste att det inte går någon nöd på dem, där i sin älskade husvagn på Kyrketorp.
Deras paradis på jorden.

Rullade mot Borgholm.
Hade tänkt att ta en kort vandring i stan men valde bort det.
Prioriterade tiden till att komma hem.
Gjorde två korta stopp bara för toabesök.
Rullade på mil efter mil.
Mycket trafik mellan Söderköping och Norrköping.

Kom till Västerås 6 timmar senare.
Jättetrött och varm då det var riktigt kvalmigt och varmt ute.
Parkeringsautomarerna ur funktion utanför huset.
Lastade av cykeln och allt jag hade med mig.
Riktigt irriterad över att inte kunna parkera nära hemmet.

Åkte och handlade för att ha med varor imorgon då vi skall till Malingsbo.
Sambon ska hämta vovve som skall vara med oss i husvagnen i helgen.

Kom hem med varorna och parkerade bilen vid högskolan. Där funkade automaten iallafall.
Var så varm och trött, hungrig och helt ur gängorna.
Packade in matvarorna och sedan fick det bli en lång, skön och välbehövlig dusch.

Packade om mina kläder, tvättade upp lite för hand.
Städade i köket. Märks att jag inte varit hemma på några dagar.
Fixade mat och jag syndade ännu mera idag från mitt Lchf.
Åt av bröd som jag köpt.
Med valnötter.

Får ta en syndarhelg nu då jag fyller år och sedan återgå till det jag strävar efter på måndag igen.
Inget socker kommer jag tillåta med brödet innehåller ju mängder med kolhydrater.

Mår inge vidare efter så lång körning.
Ont höfterna och trött så jag skulle kunna sova nu redan.
Men jag vill vara vaken när sambon kommer från jobbet.
Vi har ju inte setts sedan i Söndags.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Av Sirpa - Måndag 6 maj 16:35


Nu har jag gjort första långpannan med äppelkaka tillmin födelsedag. Tänkte ta med till jobbet också sen veckan efter jag fyllt så kollegorna får lite oxå. Ska köra några dagar på Håbo Buss innan jag sticker till Norge på sommarens första körning...

Av Sirpa - Söndag 5 maj 07:57

En helt otrolig dag måste jag säga, vad gällde vädret och hur mycket jag lyckades åstadkomma härhemma. Helt slut på kvällen men vad gjorde det när jag hade fått till så mycket inför sommaren och framförallt mitt födelsedagskalas om en vecka. Vä...

Av Sirpa - Lördag 4 maj 07:21


Stallkatten Lussan är så underbart söt och go. Hon vet hur man kopplar av i solen minsann. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards