Direktlänk till inlägg 8 maj 2018

Så svårt att somna

Av Sirpa - 8 maj 2018 06:42

Min hjärna håller mig vaken till sent om nätterna här på Öland.
Den verkar hålla på med nån form av storstädning.

Så har det varit förr om åren iallafall och det tyder ju på att detta är den perfekta platsen för återhämtning och nystart, sortering av tankar, händelser som leder till nya insikter och beslut om framtiden.
Sådant är viktigt för att komma vidare som människa.

Dessutom saknar jag min älskade om kvällarna. Det bådar gott må jag säga, då jag inte riktigt trivs utan honom vid min sida.

Egentiden är oerhört viktig men den verkar för min del ha kortats ner, sedan jag blev sambo med min kära.

Funderade igår kväll en del på jobbet.
Hur allt kommer bli nu när vi bytt ägare.
I min känsla finns bara positiva tankar.
Hursom kan inget bli sämre än det vi haft de senaste året, ja tom två åren.

Vi behöver ordentliga direktiv, en stark ledning och en struktur så vi vet hur vi skall arbeta tryggt och säkert.
De rätta verktygen för att verka som bäst för våra kunder och för varandra.
Vi ska sträva åt samma håll.

Det kommer att behövas en lång inkörningperiod då Flix är nya aktörer på den svenska marknaden.
Konstigt vore annat.
De känns seriösa och framåtsträvande, nytänkande och målmedvetna.

Vår trafik är jätteviktig och kräver en fast struktur för att leverera det bästa.
Service i alla led.
Omskötsel från personal till färdig produkt för kunden
Hela ledet måste hålla samman.

Känns som en mycket spännande framtid.

Låg också i nattens timma och tänkte på våran husvagn i Malingsbo.
Undrar om myrorna kommit in i vagnen.
Jag lade ju ut Myrr överallt men frågan är hur länge den verkar.
Det är två myrdosor utanför också så jag hoppas det räcker.

Nåja, det lär visa sig när jag väl är där igen.
Finns inget i vagnen som lockar till sig myror iallafall.

Sedan låg jag också och funderade över mitt LCHF äta.
Får jag i mig tillräckligt med näring.
Vad händer nu när jag rör på mig så mycket som jag gör här på Öland.
Igår blev det 10 km med gång och på det åtskilligt på cykel.
Var ute mest hela dagen i friska luften och åt som jag skulle.

Jag funderade över min syster som gick bort för precis 1 år sedan igår.
Hur livet rullat på i sådant tempo att jag knappt hunnit sörja henne.
Vilken tid och kraft bouppteckningen tog.
Den är ju ännu inte avslutad då inkasso ligger på och gamar in de sista örena.
Från en människa som inget hade under sin levnadstid.

Där visade verkligen det svenska samhället hur värdelös en människa är som inte presterar högt och drar in skatteintäkter.
Här är man värdefullast om man kommer från ett annat land, annan kultur.
De egna har inget värde annat än till att bidra med pengar till deras intåg i systemet.

Se bara på hur våra gamla har det.

Visst, det jag skriver vrids gärna till främlingsfientlighet. Det handlar inte om det över huvud taget.
Utan om det urusla sätt våra styrande hanterar allt.
Det går inte att ta från dem som inget har och nära nyanlända.
Systemet håller inte.
Missnöjet kokar i vårt land och det gynnar knappast de människor som behöver hjälpen.

Försök att tänka ett steg längre kära politiker. Döda inte våra gamla och sjuka för att samla poäng inom EU.
Det är inte rätt metod.
Ta hand om vårt eget först innan ni klappar varann på ryggen och visar värlsen hur duktiga Sverige är.

Sådant ligger och upptar min hjärna när jag skall sova om natten.

Rejäl storstädning :)

Nu har jag vaknat upp tidigt igen.
Solen är uppe och fåglarna håller konsert ute överallt.

Iaktog de små sädesärlorna igår kväll då de plockar hundpäls från mattan utanför dörren till sina bon.
Vilka små smartisar.
Det blir ett fint bo av Luddes päls.
Säkert finns kvar även strån från Lilly.
Dessutom blir mattan rengjord från päls.

Straxt skall jag ge mig ut på en långpromenad på stranden.
Vädring av nattens hjärnrensning.

Sedan blir det en bra frukost som håller hungern borta i många timmar.
Så skönt att slippa sötsug ooch magvärk.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards